Wethouder Westerkamp van Bergen weggestuurd

• dinsdag 18 december 2018
  • Categorie:
  • BERGEN
    Bergen - Het wethouderschap van Frits Westerkamp van Bergen zit er op.

De wethouder diende vanavond z’n ontslag in, nadat de meerderheid van de gemeenteraad van Bergen het vertrouwen in hem had opgezegd. De motie van wantrouwen werd voor de vorm nog ingetrokken, omdat Westerkamp zelf ontslag nam.
    Het gebeurde tijdens een vergadering over het omstreden ‘7 dorpelingenplan’. Een plan voor de herinrichting van het centrum van Bergen waar al jaren over gesteggeld wordt.
    De wethouder wordt door de oppositie verweten dat hij niet niet genoeg gedaan heeft om het 7 dorpelingendossier ‘met voldoende aandacht en zorgvuldigheid’ af te handelen.
    Hij is maanden met het dossier in de weer en dat heeft tot geen nieuwe inzichten geleid, luidt het verwijt. In de tussentijd is de bestuurscultuur van politiek Bergen alleen nog maar verslechterd.
    Westerkamp zat sinds 31 mei namens Gemeentebelangen BES in het college, sinds kort Gemeentebelangen Code Oranje.
    Een van de speerpunten van de coalitie was om het 7 dorpelingenplan van het vorige politieke bestuur ongedaan te maken. Ze vonden dat er niet genoeg draagvlak was voor het plan onder de inwoners.
    Dat is niet gelukt. Vanavond stemde de meerderheid van de raad er voor om het plan toch door te zetten.
    Westerkamp kan zich niet vinden de afweging van het college. Hij heeft wel zorgvuldig gehandeld, vindt hij.
    Ook stelt hij dat de bestuurscultuur niet door hem verslechterd is, zij was al slecht.
    Later meer over de Bergense zaak.
    Noordhollands Dagblad

Als Bergen zich een beetje had verdiept in de voorgeschiedenis van deze man hadden ze kunnen weten dat ze hem beter links konden laten liggen.

Dekker zei

Kijk er niet vreemd van op als Westerkamp in de nabije toekomst weer in een andere gemeente opduikt als wethouder of iets dergelijks.
    In bestuurlijk Nederland is bij gebrek aan democratie werkelijk alles mogelijk.

Sam Kooy zei

Hij heeft zélf de benen genomen. 100% gelijkenis met Hollandskroon. Komt wel weer terug ofschoon zijn kansen slinken na affaire nummer zoveel. Is immers niets anders dan een "verziekeling" ! En een vluchteling van de ene club nar de andere. Gemeenten: "kijk uit met deze kerel" !

Hij legt nu ook weer de schuld bij anderen.

Hedendaagse politici zoeken altijd de schuld bij een ander. We zien het onder de regering van Rutte keer op keer. Waar vroeger een politicus opstapte wegens het niet of verkeerd informeren van de kamer blijven ze tegenwoordig gewoon aanzitten want Rutte geeft keer op keer het verkeerde voorbeeld. Het is een wonder dat het allemaal kan en goed blijft gaan. De Fransen zijn een stuk dapperder dan het hypocriete Nederlandse volkje, die doen er nog wat aan met gevaar voor eigen leven.