Gemeenteraad wil meer grip op de haven

• dinsdag 18 december 2018
  • Den Helder - De Helderse gemeenteraad wil dat de gemeente zich nadrukkelijk gaat bemoeien met de transformatie van de Helderse haven.
    Delano Weltevreden 18-12-2018
    Een motie van collegepartijen PvdA, CDA, Beter voor Den Helder, VVD, Stadspartij, ChristenUnie en Seniorenpartij is maandag unaniem door de raad aangenomen. De ontwikkelfunctie van de Port of Den Helder moet met betrekking tot taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden worden geherstructureerd. De gemeenteraad wil ook dat bij infrastructurele aanpassingen in het havengebied extra aandacht wordt besteed aan de gevolgen voor de leefbaarheid van aangrenzende bewoners.
    Pieter Blank (PvdA): ,,De raad heeft zijn eigen verantwoordelijkheid genomen door vooraf duidelijke kaders te stellen. De haven is strategisch voor de toekomst van Den Helder. Dat vereist daadkracht en slagvaardigheid. Dat kan Den Helder niet alleen. Daar is ook steun voor nodig van de provincie en Rijk en waar mogelijk ook van Europa.’’
    Noordhollands Dagblad

Zoals gewoonlijk laat de politiek het eerst een puinhoop worden en pas dan gaan ze zich er mee bemoeien. Alsof dat wat zal helpen want ze hebben daar de intelligentie niet voor.

Kapitein Rob zei

Ze werkten toch samen met de Port of Amsterdam, die lui die alles zo goed weten? Of zijn ze gewoon belazerd door die patjepeeƫrs?

Zorro zei

Al maak je de steigers van goud, er komen gewoon geen schepen naar Den Helder. Dempen die handel en laat de marine weer terug naar Hellevoetsluis gaan of opheffen. Qua defensie stelt dit oliedomme land toch niets voor.