Evenement Polderse kermis mag niet meer in Spoorbuurt

• vrijdag 7 december 2018
  • Hollands Kroon - Het college van Hollands Kroon heeft besloten dat de Polderse kermis niet langer gehouden kan worden in de Spoorbuurt in Anna Paulowna.
    Lydia Jasper 16-12-18

Burgemeester en wethouders willen dat het evenement komend jaar wel doorgang vindt. ’Daarom zal de gemeente alle medewerking verlenen en actief meezoeken naar een alternatieve locatie’, stelt Hollands Kroon in een persbericht.
    De afgelopen jaren is het evenement steeds groter geworden, evenals het aantal bezoekers. Ook de ontwikkeling van de woonbuurt heeft niet stilgestaan, nieuwe woningen zijn of worden er gebouwd.
    De herhaaldelijke grote mate van overlast voor de woonbuurt, voornamelijk in de vorm van geluid, licht, geur en gedragingen van de bezoekers, maakt dat huidige locatie niet langer geschikt is voor een evenement van deze grootte. ,,Voor de duidelijkheid: het gaat hierbij om de evenementenvergunning’’, aldus de gemeente. ,,Uiteraard is het de ondernemers altijd vrij een activiteit te organiseren binnen één van de horecagelegenheden. Dit kan binnen de huidige vergunning.’’
    ,,Wij zijn ons zeer bewust van de langlopende traditie van de Polderse Kermis op deze locatie’’, stelt Hollands Kroon in een persbericht. ,,Wij begrijpen dan ook dat dit besluit de nodige emoties oproept. Uiteraard willen wij dat dit evenement komend jaar gewoon georganiseerd kan worden, en iedere bezoeker kan genieten van de Polderse Kermis. Daarom zal de gemeente alle medewerking verlenen en actief meezoeken naar een alternatieve locatie.’’