Inspreekuur voor inwoners en belanghebbenden met gemeenteraad

• donderdag 25 oktober 2018
  • Categorie: , ,

• Vanaf november kunnen inwoners en belanghebbenden niet meer inspreken tijdens raadsvergaderingen. In de plaats hiervoor organiseert de gemeenteraad een inspreekuur op de dinsdag voorafgaand aan de raadsvergadering. Op deze manier hebben zowel de insprekers als raadsleden meer tijd om over uw onderwerp praten en vragen te stellen.

Het eerste inspreekuur is op dinsdag 30 oktober 2018 om 20.00 uur. Als u wilt inspreken dan kunt u dit tot uiterlijk 24 uur voor de vergadering melden.

Hollands Kroon

Een goed idee zou je denken, komt er tenminste weinig of geen goed of kwaad nieuws meer naar buiten. Slecht voor de reputatie van bestuurders van Hollands Kroon.

In bestuurlijk Nederland is al lang bekend wat voor puinzooi het in HK. is.
    Dat geldt ook voor het OM, de rechterlijke macht, de regering en alles wat met ambtenarij en politiek te maken heeft.
    Nederland, deel uitmakend van de EU, is hard op weg naar het niveau van de vroegere Oostbloklanden

annie fijnstof zei

Wat een ondermijning van de burgerrechten.
    Maar, hebben wij hier geen recht op?
    Is er iemand op dit forum die hier uitsluitsel over kan geven?
    Ik wil gewoon inspreken als ik dat wil. Op camera!

Worden de inspreek uren ook live uitgezonden zodat de burgers het kunnen volgen? Of is dit allemaal achter gesloten deuren? Houd er iemand bij hoeveel raadsleden en wie er tijdens het inspreek uur aanwezig zijn, als er slechts een afvaardiging is van de fractie, dan ik het inloop spreekuur gedoemd tot mislukken.

Inderdaad weer een stap in de verkeerde richting. Moeten we weer met spandoeken de straat op, terwijl inspreken met de camera erbij veel meer van deze tijd is.

Er wordt ook geen verslag van gemaakt. Wat voor zin heeft inspreken in Hollands Kroon?

Hoe durf je. Ex-wethouder Westerkamp, 4 jaar Hollands Kroon verziekt. Burgers steeds minder te zeggen, zijn partij van 6 naar 1 zetel, College waar hij toebehoorde door mandaten aan college buiten spel gezet en dan kom je op TV bij Pauw doordat je je bij 'Code Oranje' hebt aangesloten, die de burger meer te zeggen wil laten hebben.

Nu al een groot minpunt voor 'Code Oranje'doordat hij hierbij hoort en aan het tegenovergestelde 4 jaar in Hollands Kroon heeft meegewerkt.

Pauw:

https://tvblik.nl/pauw/25-oktober-2018 bij 26.10 uur

Vorige reactie:
    Raad in plaats van college buiten spel gezet.Sorry.

Gelukkig hebben wij in Hollands Kroon het drama Code Oranje (Lada-wethouder Frits Westerkamp) al achter de rug. Wij hebben ons lesje wel geleerd met die nietsnut. Mooie praatjes, maar vier jaar lang niets gedaan voor de burgers. Vervelend dat het drama nu elders in nog heviger mate opduikt.

Komt de inwoners van Hollands Kroon wel heel goed uit.
    Als Westerkamp door de blunders in die gemeente nergens meer aan de bak was gekomen had hij op wachtgeld gemoeten. Nu is zijn kossie weer een tijdje veiliggesteld totdat Code Oranje weer wordt opgeheven door deze geflopte ambtenaren.