Schager Courant: Brief van de Week: Enquête

Enquête

AART BLIJDORP
    Anna Paulowna

Opnieuw een enquête naar de dienstverlening bij Hollands Kroon (HK,red.), maar nu gehouden onder ondernemers.

De uitslag zal niemand verbazen en sluit aan bij een recente enquête onder de burgers, waarvan de resultaten in augustus jl. zijn gepubliceerd in deze krant.

Uit beide enquêtes blijkt dat de gemeente slecht scoort op bereikbaarheid, afhandeling van vergunningen (van welke aard ook) en de relatie met de gemeente. Hoewel wethouder Theo Meskers bekend was met deze kritiek vanuit het periodiek overleg met de Ondernemers Federatie HK, is er niets veranderd en er zal ook niets veranderen.

Je moet wel een plank ergens hebben als je dan nog niet begrijpt waarom de ondernemers een slecht cijfer geven. Waarom hij het niet begrijpt? Eenvoudig.

De heer Meskers vindt de enquête niet representatief - slechts 236 van de 3700 ondernemers reageerden - en hij krijgt ook regelmatig positieve reacties van ondernemers.

Wat hij wel representatief vindt is het resultaat van een onderzoek door een zogeheten 'mystery guest' van het Minister van Economische Zaken.

Het resultaat van dit onderzoek : de loftrompet.

Conclusie van de heer Meskers: 'Het magere resultaat uit de gemeentelijk enquête kan dus 'een momentopname' zijn'.

Ik hecht echter meerwaarde aan het resultaat van de gepubliceerde enquête dan aan de loftrompet van één mystery guest.

Een van de weinige zaken waarin deze wethouder wel goed scoort is bagatelliseren.

Noordhollands Dagblad