College legt de bal bij gemeenteraad om objecten ook voor mindervaliden toegankelijk te maken

• woensdag 22 augustus 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - DEN OEVER – Het Waddenbelevingspunt is een doorn in het oog van de mensen die een handicap hebben en niet in staat zijn om daardoor het belevingspunt te bezoeken.
    22-8-2018

Op vragen van GroenLinks waarom  dit mogelijk is en dat het zelfs in strijdt is met het VN-verdrag Handicap heeft het College besloten om de bal bij de gemeenteraad te gaan leggen en niet zelf met een oplossing te komen.
    In een brief schrijft het college: “De toegankelijkheid van voorzieningen (al dan niet recreatief) voor mindervaliden is een onderwerp dat niet alleen voor dit specifieke object geldt, maar voor veel meer gebieden en voorzieningen in Hollands Kroon.Als u vindt dat het bestaande beleid anders zou moeten zijn  dan stellen wij u voor hierin binnen de gemeenteraad het initiatief te nemen.
    Wethouder Theo Meskers zegt over het Waddenbelevingspunt dat begin september deskundigen van De Zonnebloem een bezoek gaan brengen aan het Waddenbelevingspunt en hun oordeel zullen gaan geven waarna de gemeenteraad hiervan op de hoogte zal worden gebracht.

Hollands Kroon Actueel

Eerst heeft schreeuwlelijk Meskers er een zooitje van gemaakt en als die nietsnut er niet meer uit komt mag de raad het oplossen.
    Groen Links zal gerust wel een oplossing weten te bedenken(zo moeilijk is dat ook niet) en zoals met alles waar GL zich mee bemoeit zal het de burgers ongetwijfeld veel geld gaan kosten.
    VN verdragen, wie verlost ons van die zinloze instelling?

Anoniem 1 zit zeker niet in een rolstoel. Anders zou je het maar wat fijn vinden als je net als andere mensen zelfstandig gebruik kan maken van voorzieningen die ook met jouw belastinggeld betaald worden dat je daar niet om hoeft te bedelen.

Het is vreselijk als iemand aan een rolstoel gebonden is, maar net zo als bij iedereen moet ook een rolstoelgebruiker de tering naar de nering zetten. Er zijn genoeg dingen die mensen zouden willen doen maar als het aan de nodige financiƫn ontbreekt kan het ook niet of moeten we speciale fondsen in het leven gaan roepen zodat iedereen kan doen wat hij of zij wil?

Sam Kooy zei

Meskers is de baas. Tenminste: dat vindt hij. Hij ziet het nut er nog steeds niet van in. Hij zal eens met zijn oude moeder danwel vader terplekke moeten gaan zoals ik met mijn aan leukemie lijdende echtgenote in augustus (toen nog in leven) Voor haar maar ook voor mij een ramp. Bang om verder te gaan tenzij jij er geen bezwaar tegen hebt in de haven te belanden en te verzuipen. Meskers is binnen dit gemeentebestuur de grootste rat met wie valt niet te praten. Hij zal moeten leren omgaan met de gewone mens en moeten toegeven dat dit punt een optimale miskleun is geweest onder zijn beheer !

Het is teleurstellend dat niemand bij de aanleg van dit omgeving ontsierende belevingspunt, nagedacht heeft over de toegankelijkheid. Het paadje er heen alleen is al levensgevaarlijk voor mensen die wat slechter ter been zijn. Blijkbaar is na-denken niet het sterkste punt van degene die dit prestigeobject gedumpt hebben in de Waddenhaven. Eigenlijk geeft het college een schot voor de boeg van de raad, neem ons alsjeblieft alle verantwoordelijkheden af die jullie ons als raad gegeven hebben, zodat wij als college ons kunnen beperken tot het uitvoeren van opdrachten gegeven door de raad. En stel daarbij tevens commissies in van deskundige mensen op diverse gebieden, zodat alle blunders die wij sinds het ontstaan van Hollands Kroon hebben gemaakt, voorkomen kunnen worden.