COA koopt pand voor opvang minderjarige asielzoekers

• zondag 12 augustus 2018
  • NOORDKOP – Het COA is de nieuwe eigenaar van het pand aan de Jacob van Heemskerckstraat 1 te Den Helder.
     Hier wordt een kleine woonvoorziening (kwv) voor minderjarige alleenstaande vluchtelingen (amv) gerealiseerd. Op de locatie kunnen maximaal 20 jongeren wonen in de leeftijd van 15 tot 17,5 jaar.
    De minderjarige alleenstaande vluchtelingen die in een dergelijke woonvorm wonen, zijn leerplichtig en leren zelfstandig te wonen onder intensieve begeleiding van COA-personeel dat 24 uur per dag aanwezig is. Eenzelfde woonvorm is ook gerealiseerd in de Doggerij aan de Doggersvaart in Den Helder. Het Sinterklaasgenootschap blijft op de locatie gevestigd en zij blijven hun deel van het gebouw huren van de huidige eigenaar.
    Het COA gaat per 1 november beginnen met de interne verbouwing. Tot die datum is er permanent toezicht op de locatie en het COA gaat ervan uit dat de verbouwing enkele maanden zal duren.
    Overlegcommissie
    Met een afvaardiging van direct omwonenden en uit de nabije omgeving wil het COA een start maken met een overlegcommissie om te overleggen over onder meer de start, voortgang van de verbouwing en zaken waar rekening mee gehouden moet worden. De overlegcommissie is ook de beoogde schakel tussen COA en de buurt. Er zijn al aanmeldingen voor de overlegcommissie, maar het COA zoekt nog naar drie of vier mensen meer  die de commissie willen versterken. Belangstellenden kunnen zich hiervoor aanmelden via infodenhelder@coa.nl

Hollands Kroon Actueel

Vrouwen van Den Helder opgepast, de religie van de vrede laat eerdaags van zich horen.
    Minderjarige asielzoekers? Er zijn minderjarige asielzoekers gecontroleerd waarna bleek dat ze tegen de 40 liepen.

Sam Kooy zei

Eerst: wat en wie zijn minderjarige asielzoekers ? ÁLS ze al minderjarig zijn komen ze hier zeker niet vanwege hun veilighied in hun Heimat. En wat is die minderjarigheid 'beste' overheid ? Ik wil dit weten. Maar verwacht nimmer een duidelijk antwoord van 'mijn' overheid. Oók niet van Nawijn. Beste meiden in de omgeving van Den Helder: Niet 's avonds meer de deur uit en zo ja, - zoals mijn dochter - wordt je gepakt ! Dank aan het COA.

Het is niet nieuw dat Den(k) niet Helder alles in het werk stelt om het inwonertal op peil te houden. Deze ontwikkeling in geheel Europa is een uitvloeisel van het Kalergi plan. Het is geenzins toeval dat er massaal vluchtelingen richting Europa komen, dat is namelijk onderdeel van de agenda.

Het COA koopt helemaal niets, wij kopen deze onzin tegen onze wil in van ons belastinggeld, het wordt ons door onze strot geduwd.
    Neemt het COA ook de verantwoordelijkheid als er een meisje of jongetje wordt verkracht of erger door de zogenaamd minderjarige asielzoeker?

Uit goed ingelichte bron vernomen: 20% van de migranten komtop het Centraal Station Amsterdam aan. Per dag zijn dat er 30 a 40. Dat zijn er alleen al op het station 10 a 15.000 per jaar en dat is dan nog maar 20%. We worden op grote schaal voorgelogen door Rutte en Co die beweren dat het aantal migranten fors is afgenomen. Ze liegen het want het zijn er nog steeds ongeveer 50 a 75.000 per jaar. U betaalt dat en daarom ook rijzen de kosten voor uw ziektekostenverzekering de pan uit en daarom zijn er geen woningen voor de jeugd beschikbaar. U krijgt van het Haagse tuig nog steeds de waarheid niet te horen en daarom ook komt er censuur want dit blijft het volk niet pikken, dus worden we dom gehouden.

Kapitein Rob. zei

Van staatswege georganiseerde genocide op de Nederlandse bevolking wordt het; niets anders.