Zeventien kandidaten voor functie burgemeester in Hollands Kroon: één vrouw

• woensdag 18 juli 2018
  • Hollands Kroon - Er hebben in totaal zeventien personen gesolliciteerd naar het ambt van burgemeester in Hollands Kroon, onder wie een vrouw.
    Martijn Gijsbertsen 18-7-2018
    Dat heeft commissaris van de Koning in Noord-Holland Johan Remkes de gemeenteraad meegedeeld.

Bestuur

Van deze sollicitanten hebben of hadden er twaalf een functie in het openbaar bestuur. Vijf personen zijn of waren buiten die sector werkzaam.

Opvolger

De opvolger van Jaap Nawijn, de huidige burgemeester van Hollands Kroon, zal naar verwachting medio december bekend zijn en in februari 2019 worden benoemd.
    Nawijn is sinds 2012 burgemeester van de fusiegemeente en wilde er aanvankelijk nog zes jaar aan vastknopen, maar hij zag daar in tweede instantie toch van af.

Waarnemer

Hij blijft wel als waarnemer tot de nieuwe burgemeester is aangesteld.
    Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Nog ff aanblijven ! Vriendjesclub VVD van Remkes. Inclusief SHK ! Inwoners HK hebben enorm zitten te slapen. Waar die laatste club gelijk in heeft: het zíjn inderdaad senioren maar binnen de VVD club.