Tien mille boete voor het Wapen

• vrijdag 20 juli 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De uitbater van het Wapen van Holland heeft tien mille boete gekregen van Hollands Kroon.
    20-7-2018

De dwangsom werd opgelegd omdat er te vroeg begonnen is met de opbouw van de kermistent.

"Volgens de vergunning mag er donderdag worden opgebouwd vanaf twaalf uur.  Dit om de overlast tot een minimum te beperken. In werkelijkheid werd al op woensdagochtend opgebouwd", aldus gemeentewoordvoerder Ben Bruin.  "Dat werd door ons geconstateerd na klachten van omwonenden, omdat de straat aan twee kanten was afgezet. Ook zijn kliko's niet geleegd omdat HVC de straat niet in kon.

Daarom is verzocht de tent weer af te breken.  Toen door ons later werd geconstateerd dat er gewoon verder was gegaan met de opbouw, is besloten om handhavend op te treden."

De uitbater was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Noordhollands Dagblad

Hollands Kroon ambtenaren gooiden met geld als de uitgaven maar onder de 10 mille bleven bij de verbouw van het gemeentehuis, onder dat bedrag hoefden er immers geen verantwoording afgelegd te worden. Daarom is de verbouwing qua budgetoverschrijding o.a zo financieel uit de hand gelopen. Nu moet het zeker terug verdiend worden en zijn (niet bevriende) ondernemers en burgers de dupe van absurd hoge boetes van tien mille.

Meten met 2 maten:
    Dhr. Kruijff van de dierentuin in Anna Paulowna heeft panden gebouwd zonder bouwvergunning.
    De gemeente verzocht hem vriendelijk om dan voor de goede orde, een bouwvergunning achteraf aan te vragen. Natuurlijk was het verder geen probleem,zolang je maar bevriend bent met de wethouder.
    Een hardwerkende horeca ondernemer die iets te vroeg begint met het opbouwen van een feesttent krijgt een boete van €10.000,00
    Wie stopt deze bestuurlijke terreur nu eens?

@ Anoniem 2,

Deze terreur is alleen te stopen als men eindelijk een stopt met op de gevestigde orde te stemmen.

@Anoniem 3, stemmen is alleen voor degene die hun eigen verantwoordelijkheid en bevoegdheid over willen dragen aan een politieke vereniging. Het beste zou zijn als mensen dat doorhebben, dan stemmen ze nooit meer zolang de gevestigde orde bestaat uit grotendeels sociopaten.

Dat zijn acties van die zelfstandig 'werkende' ambtenarenteams die zonder toezicht en al helemaal buiten de greep van de gemeenteraad terreur naar willekeur uitoefenen. En Nawijn zag dat het goed was.