PvdA wil opheldering over uitbreiding van ZAP in Van Ewijcksluis

• donderdag 19 juli 2018
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - PvdA-Statenlid Lars Voskuil wil opheldering van het provinciebestuur over uitbreidingsplannen van ZAP in Van Ewijcksluis.
    19-7-2018
    Zijn fractie is zich ’rot geschrokken’ van het bericht van Noordhollands Dagblad dat de Coƶperatieve Zaaizaad- en Pootgoedtelersvereniging buiten het officiĆ«le bouwvlak en zeven meter te hoog mag uitbreiden in het dorpje.

Bestuursrechter

Hollands Kroon heeft een bouwvergunning verleend. Die wordt door een omwonende en twee belangenclubs via de bestuursrechter aangevochten.
    Voskuil vreest voor de leefbaarheid en voorziet overlast voor omwonenden. Hij wil weten of de provincie uitbreiding kan tegengaan.

Robbenplaat

,,Verhuizing naar bedrijventerrein Robbenplaat (in Wieringerwerf, red.) zou het beste voor alle partijen zijn’’, meent het Statenlid.
    Noordhollands Dagblad

_________________________________________

Stichting JAS: Zie ook:
    Dossier ZAP te van Ewijcksluis

Dhr. Voskuil van de PvdA, een man met plichtsbesef tegenover de inwoners van Van Ewijcksluiskiezers, alleen jammer dat zijn partijgenoten in Hollands Kroon het laten afweten.

Volgens de geruchten wil ZAP ook wel verhuizen maar daar moet een forse afkoopsom tegenover staan. Zo kennen we de aan subsidie verslaafde boeren weer.

Worden ze nu pas wakker? Waar waren ze vorig jaar, toen de vergunning werd verleend?