'Polenhotel' onder vuur

• dinsdag 17 juli 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - Omwonenden logiesaccomodatie in Wieringerwerf stappen naar rechter.
    Martijn Gijsbertsen 17-7-2018

Omwonenden van het beoogde 'Polenpension' voor tachtig buitenlandse arbeidsmigranten aan de Dorsmolen in Wieringerwerf stappen naar de rechter.

Zij vechten de door Hollands Kroon verleende vergunning voor de logiesaccommodatie aan.

Buurtbewoners hebben eerder hun protest kenbaar gemaakt door een spandoek op te hangen bij het leegstaande kantoorpand (voorheen eigendom van Wooncompagnie).

Ook zijn meer dan zestig zienswijzen bij de gemeente ingediend. De buurt vreest met name verkeers- drukte en parkeeroverlast.

,,Van die hele bult bezwaren hebben ze zich bij Hollands Kroon niks aan- getrokken. Wij voelen ons totaal niet serieus genomen, zijn niet gehoord", stelt Gerrit Waardenburg. ,,We zijn op zich niet tegen seizoensarbeiders, snappen best dat die mensen knap onderdak moeten hebben. Alleen wordt dat op deze plek, bij de in- en uitgang naar onze wijk, met dit aantal door de bouw van extra units onoverzichtelijk, te massaal en onbeheersbaar."

Ontsierend

,,Die wooncontainers zijn ontsierend voor de buurt. Als ze het zouden maximaliseren tot twintig
    kamers alleen in het gebouw, kunnen we daar best mee leven. Al hebben we het liever aan de andere kant van de A7 aan het Westrak. Op dat bedrijventerrein is ruimte zat."
    __________________________________

Buurt is niet blij met woonunits aan Dorsmolen
    __________________________________

Ben Visser noemt de ontwikkelplannen van Rotteveel M4, bureau voor bouwmanagement en vastgoedadvies uit Alkmaar, een 'buikpijndossier'. ,,Die blokkendozen zijn geen gezicht. En wat denk je van de toename van het aantal verkeersbewegingen! We geven de strijd niet op. De buurt is sowieso vanaf het begin heel gebrekkig geïnformeerd."

Overbuurman Rob Stam heeft ook een zakelijke reden om zich tegen het plan te verzetten. Hij neemt een advocaat in de arm en zal de bestuursrechter om schorsing van de verleende vergunning vragen.

Dwangsom

,,Mij is een dwangsom onderlast opgelegd, omdat ik op de verdieping boven een kantoor hooguit tien uitzendkrachten heb gehuisvest. Dat mocht niet, aan de overkant op hetzelfde bedrijventerrein mag het wel. Dan bekruipt je sterk het gevoel van willekeur." Volgens de gemeente was de huisvesting bij Stam in strijd met het bestemmingsplan.

Noordholland Dagblad

Vreemd toch dat Hollands Kroon meer geldzaken nodig heeft om alle rechtszaken te bekostigen, het zijn kampioenen burgertje pesten op het Gemeentehuis. Oh nee, er wordt vanuit huis gewerkt.

In Hippolytushoef handelt Hollands Kroon hetzelfde richting zienswijzen van omwonenden. Die stappen ook naar de rechter.

Sam Kooy zei

U bekend ? Het college van Hollandskroon heeft de meeeste rechtszaken aan de broek van geheel Noordholland gerekend naar het aantal inwoners. Het is en blijft tuig van de richel. Verwacht niet met de samenstelling van de "gemeentelijke 2e kamer" dat dit zal veranderen ! Pas op Hollandskroners en verweert u letterlijk en figuurlijk!

Er is in Hollands Kroon nooit een klagende of bezwaarmakende inwoner die gelijk krijgt.

Kapitein Rob. zei

Nu moet Remkes nog even een VVD-burgermeestertje zoeken die de Anna Paulowna methoden in Hollands Kroon voortzet.