Coalitie Hollands Kroon is rond

• dinsdag 24 april 2018
  • Hollands Kroon - Meskers, Groot en van Gent worden weer wethouder.
    Mike Deutekom 24-4-2018

"We moeten wachten op het doorrekenen van onze plannen, maar we zijn er op hoofdlijnen uit", zegt formateur Jip Pankras van Senioren Hollands Kroon (SHK) over de nieuwe coalitie van zijn partij met CDA en VVD. "We zijn de puntjes op de i aan het zetten, onder meer door te bekijken hoe scherp we het coalitieprogramma formuleren, maar daar komen we wel uit. Vandaar dat de gemeenteraadsvergadering om het coalitieakkoord te bespreken en wethouders te beëdigen al is uitgeschreven", zegt Pankras.

De politiek in Hollands Kroon gaat dinsdag 1 mei om acht uur 's avonds de plannen van de 'nieuwe' coalitie bespreken. Dan worden ook wethouders Mary van Gent (SHK), Theo Meskers (VVD) en Theo Groot (CDA) beëdigd voor de komende vier jaar. Dat waren ook de wethouders voor de drie partijen in de afgelopen periode, toen SHK met CDA, VVD en Lada regeerde. Die laatste partij is gedecimeerd en doet nu niet meer mee in de coalitie. De drie partijen hebben samen zeventien van de 29 zetels.

Noordhollands Dagblad

Deze 3 partijen zijn de schaamte voorbij en laten nog eens duidelijk blijken dat ze geen enkele boodschap hebben aan de kiezers, slechts het eigen en het partij belang is belangrijk.
    Burgers van Hollands Kroon, maak uw borst maar nat want de periode '40-'45 is kinderspel vergeleken met wat ons te wachten staat, zowel landelijk als gemeentelijk als Europees.

Nog even gehoopt dat Jip Pankras als formateur in zou zien dat met deze drie: Meskers, Groot en van Gent, je Hollands Kroon niet weer 4 jaar kan opzadelen.

De campagne om inwoners van Hollands Kroon hun recht te leren gaat van start als Meskers definitief benoemd wordt. Als vast een voorzetje, iedere inwoner van Hollands Kroon die getekend contract heeft met deze private partij hoef ook niet te betalen. De coalitie kan zijn borst nat maken als de geldstroom vanuit de bevolking en bedrijven opdroogt:https://www.stopdebankiers.com/breaking-news-rechtszaak-zorgverzekeraar-gewonnen-het-gaat-beginnen-einde-verplichte-illegale-zorgverzekering/ . Bovendien gaan de eindverantwoordelijke persoonlijk aansprakelijk gesteld worden, dus een bestuurders aansprakelijkheid verzekering helpt daar niet bij.

Deze coalitie heeft alleen kunnen ontstaan omdat de helft van de kiezers van de Senioren dement is, de helft of meer van de VVD kiezers op zelfverrijking uit is en het gros van de kiezers van het CDA uit gewoonte CDA stemt en daarvoor in de kerk om vergiffenis vraagt zodat ze een schoon geweten denken te hebben. Ziedaar het achterlijke zooitje Hollands Kroon genaamd.

Sam Kooy zei

VVD, tóch weer die vermaledijde Meskers ! En ... SKH gelinkt aan diezelfde VVD. Houden jullie je maar vast in HK !

kobus zei

Hoe diep wil je zakken. Allemaal snel LADA achterna.