Propaganda met buslijnen

• vrijdag 16 maart 2018
  • Categorie: , ,
  • Haarlem - Een Persbericht van de provincie om drie miljoen extra beschikbaar te stellen voor het openbaar vervoer in Noord-Holland Noord heeft de woede opgeroepen bij de SP.
    MichielSnik 16-3-2018

Statenlid Nico Papineau Salm (PvdA) diende een voorstel in om enkele lijnen voor een deel in stand te houden. Dat voorstel heeft Post overgenomen, zo liet de Provincie in het omstreden Persbericht weten. Maar dat er alsnog veel lijnen vervallen en waar dit vanaf 22 juli gebeurt, werd in het bericht niet gemeld.

,,Een overheid hoort burgers en media volledig te informeren. Dat is hier niet gedaan. De schijn wordt met dit bericht gewekt dat het beter wordt, terwijl het tegenovergestelde het geval is.

Reizigers in de Noordkop gaan er stevig op achteruit. Dit is pure Propaganda in verkiezingstijd", zegt SP-statenlid Marnix Bruggeman. In het persbericht wordt onder meer gemeld dat als gevolg van de drie miljoen extra lijn 30 (Julianadorp-Den Helder) op zondag wordt uitgebreid naar twee keer per uur. Ten opzichte van de huidige regeling rijdt hier nu ook lijn 92 en is er een kwartierdienst.

,,In de nieuwe situatie rijdt er een bus per half uur. Dat is geen uitbreiding, maar een halvering. De provincie wil het tegenovergestelde doen geloven. En zo staan er meer halve waarheden in dit leugenachtige bericht", vindt Bruggeman.

De SP is van plan over de communicatie vragen te stellen in de provincie.

De opsteller van het persbericht was onbereikbaar.

Noordhollands Dagblad

Zo kennen we toch immers de VVD?
    Een partij van mooipraters, zelfverrijkers en een hoofdman(Rutte) die al liegt als hij uit ademt.

En buslijn 158 (Hippolytushoef-Anna Paulowna-Den Helder) verdwijnt. Studenten en forenzen zijn hier de dupe van. De lijn is de laatste jaren al enorm uitgehold, wordt geteisterd door uitval, vertragingen en vieze bussen. Hoe wil je mensen de auto in krijgen? Zo dus!!
    Alternatieven die aangedragen worden zoals de belbus zijn stukken duurder en geven geen garantie op aansluiting ander OV.

De politiek promoot op grote schaal het forenzen met het openbaar vervoer en vervolgens kleden ze datzelfde open baar vervoer helemaal uit.
    In een notendop het gedraai van politici van links tot rechts.

VVD = V.eel V.er D.riet als je het nog steeds eerlijk ziet.
    VVD-gedeputeerde Elisabeth Post gaat fors bezuinigen op de buslijnen in Noord-Holland Noord. En buslijn 158 (Hippolytushoef-Anna Paulowna-Den Helder) verdwijnt. Studenten en forenzen zijn hier de dupe van. De lijn is de laatste jaren al enorm uitgehold, wordt geteisterd door uitval, vertragingen en vieze bussen. Hoe wil je mensen de auto in krijgen? Zo dus! Dus het "Bussie" komt zo,is volgens de VVD geen optie meer.Dit bespaart u in ieder geval het loopje naar de bushalte?

Totaal krankzinnig dat scholieren en forenzen die geen auto hebben (of rijbewijs) nu helemaal geen mogelijkheid meer hebben qua openbaar vervoer om in Anna Paulowna te komen, of daarvan naar huis te reizen. Er is al doelbewust op lijn 158 een afbraakbeleid gevoerd om scholieren en forenzen uit die bus te krijgen, en nu wordt de hele lijn ontmanteld. De kop van noord holland begint al aardig op een wingewest van Haarlem te lijken, zou het niet beter zijn als de kop losgekoppeld wordt van de provincie Noord Holland en onderdeel wordt van Friesland, want daar is het openbaar vervoer goed geregeld, tot aan de kleinste gehuchten aan toe.