Polenhotels hard nodig

• vrijdag 16 februari 2018
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Zeker 3100 arbeidsmigranten wonen illegaal.

Mike Deutekom 16-2-2018

In de Kop van Noord-Holland is nog een groot gebrek aan legale huisvesting voor arbeidsmigranten. Bijna de helft van de 6600 buitenlandse arbeidskrachten in de regio woont op een illegale locatie. In de gemeenten Den Helder, Hollands Kroon, Opmeer, Schagen en Texel zijn nu 3500 legale plaatsen waar de arbeidsmigranten kunnen verblijven. Maar uit recent onderzoek blijkt dat er minstens 6600 buitenlanders hier wonen.

Inschrijving

,,Dat betekent dat er 3100 logiesplaatsen zijn die niet bij de gemeenten in beeld zijn", legt Noortje Slot van Hollands Kroon uit. Dat moet anders, vinden de gemeenten en de provincie. Tijdens het
    onderzoek bleek dat er weinig over de buitenlandse werknemers wordt vastgelegd.,,Er is afgesproken dat er een inschrijvingssysteem gaat worden ingevoerd", zegt Slot.

De bestuurders van de gemeenten en de provincie erkennen dat grootschalige opvang in de vorm van logiesaccommodaties nodig kan zijn om de illegale huisvesting te kunnen beƫindigen. Waar en op welke manier dat kan gebeuren, moet uit vervolgonderzoek duidelijk worden, stellen de overheden. Daar naast is afgesproken dat er overal op dezelfde manier gehandhaafd, gaat worden bij illegale situaties.

Noordhollands Dagblad

3100 arbeidsmigranten illegaal? Hoe kan dat? Hollands Kroon heeft toch HANDHAVERS????
    Heft ook geen enkele politieke partij dit geweten?

Hollands Kroon heeft wel handhavers, betaalt ze ook een vorstelijk salaris, als ze ook nog eens aan het werk gaan om dit soort misstanden uit te bannen dan zijn we al een stuk verder.