Discussieavonden over profielschets nieuwe burgemeester Hollands Kroon

• zondag 4 februari 2018
  • Hollands Kroon - De burgerbeweging Onafhankelijke Betrokken Burgers verzorgt de komende weken enkele discussiebijeenkomsten.

De groep wil met inwoners van de gemeente Hollands Kroon praten over een profielschets voor de nieuwe burgemeester.
    Het moet anders in Hollands Kroon, politiek en bestuurlijk. Vindt het gezelschap waarin vijf mensen zitten: Anneke Blom uit Nieuwe Niedorp, Wim Hermans uit Anna Paulowna, Rob Ravensteijn uit Winkel, Tjeerd van Weering uit Kolhorn en Wim Sepers uit ’t Veld.
    ,,Nieuwe ronde, nieuwe kansen’’, stelt de groep in haar persbericht. ,,De uitdaging is dat de inwoners van de gemeente gaan aangeven wat we gaan verwachten van de nieuwe burgemeester.’’
    ,,Alhoewel er kabinetsplannen zijn voor een gekozen burgemeester, is het op dit moment nog niet zover. De sollicitatie- en aanstellingsprocedure is vooralsnog een geheime procedure binnen de gemeenteraad. De opstelling van de profielschets kan echter gewoon een openbare aangelegenheid zijn; sterker nog, de politieke partijen kunnen hun verkiezingscampagne aantrekkelijker maken door daarin ook het profiel van de nieuwe burgemeester te betrekken en daarin de stem van de inwoners te laten doorklinken. De uitkomsten van de discussieavonden kunnen de politiek daarbij helpen.’’
    De eerste bijeenkomst is dinsdag 6 februari in de Roode Eenhoorn aan de Dorpsstraat 173 in Nieuwe Niedorp. De tweede bijeenkomst is in het dorpshuis in Hippolytushoef op dinsdag 13 februari. Aanvang van beide bijeenkomsten is half acht.
    De groep is per mail bereikbaar via obbgroep@ziggo.nl.

Noordhollands Dagblad

Lijkt me heel makkelijk; alles wat Nawijn deed mag de nieuwe niet doen.