Meskers sluit nieuw wethouderschap niet uit

• zaterdag 20 januari 2018
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Steunbetuigingen én gefronste wenkbrauwen.

Martijn Gijsbertsen 17-1-2018

De aanstaande terugkeer van ex-wethouder Theo Meskers van Hollands Kroon in de politiek als VVD-gemeenteraadslid zorgt voor uiteenlopende reacties.

,,Misschien is het voor de buitenwacht lastig te begrijpen dat een afgetreden wethouder een comeback maakt", stelt de persoon in kwestie zelf. ,,Vanuit de samenleving heb ik, ook direct na mijn vertrek, heel veel berichten gekregen dat mensen het betreurden en me hoopten ooit terug te zien."

Meskers, die ook is gekozen tot lijsttrekker voor de komende verkiezingen, nooit opgezegd.

,,De VVD is daarbij niet over één nacht ijs gegaan, heeft het dossier waarover ik ben gestruikeld volledig doorgrond."

Is het desondanks niet gek om bijna drie maanden na uw aftreden weer raadslid te worden!

,,Helemaal niet. Ik heb toen mijn conclusies getrokken en politieke verantwoordelijkheid genomen, nadat het mis is gegaan in de communicatie met de raad" aldus de ex- wethouder. ,,Als persoon heb ik absoluut geen dingen gedaan die niet door de beugel kunnen."

Buitenstaanders zullen wellicht toch vraagtekens zetten bij uw geloofwaardigheid.

,,Mensen die mij én de feiten kennen, weten dat ik een groot hart voor openbaar bestuur heb en iemand ben die er voor gaat', zegt Meskers. ,,Iedereen mag vinden watie wil, ik voel en krijg uitsluitend steun. Put vertrouwen uit het aantal mensen dat mijn terugkeer toejuicht."

Als VVD-lijsttrekker lonkt zelfs misschien weer het wethouderschap?

,,Dat scenario is, ook volgens mijn partij, niet uitgesloten. We zijn absoluut niet bang dat dit ons stemmen gaat kosten. Integendeel, er is ruimschoots vertrouwen in de VVD en ook in mij."

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Meskers krijgt uitsluitend steun. Zegt ie zelf ! Tuurlijk, van Nawijn en zijn VVD vriendjes. Dat moge duidelijk zijn. Maar vanuit de bevolking ? Leugen op leugen. Kwaloitatief is hij een NUL. Eigen bedrijf naar de hel ! Inwoners van HK wensen hem regelrecht enkele reis naar de maan. Vraag het de fa. Luijt maar. Vertrouwen in de VVD. Natuurlijk. Zijn club. Wat een ongelooflijk brutale hond. Geen woorden voor. Zijn planne had hij uiteraard al met Nawijn voorzien. N.l. zélf er vandoor gaan en geen flater vanuit de Raad. Kon ie via omweg opnieuw beginnen !

Bakker zei

wat moet die man een ongelooflijk dikke plaat van onfatsoen voor zijn schreeuwerige kop hebben.
    Zijn VVD maten hebben hem weer op het schild gehesen in de hoop er zelf ook beter van te worden.
    We leven anno 2018 en het is nog nooit zo smerig geweest in de politiek, met dank aan de smerigste politicus ooit in Nederland, Rutte.
    Binnen nu en een paar jaar nemen "politici" als Meskers niet eens meer de moeite om voor hun dubieuze handelen verantwoording af te leggen. De raadsleden in Hollands Kroon zitten er bij en vinden het prima, ook al in de hoop dat ze kunnen meevreten uit de ruif.

Meskers zegt: 'er is ruimschoots vertrouwen in de VVD en ook in mij'.

Vreemd! We hebben dit alleen nog uit Meskers eigen mond gehoord!

Sam Kooy zei

D.z.z. ook per nu, 17 jan per email De Telegraag ingeseind terzake van o.a. Luyt. Incl. brief aan de Raad van HK.

Ontzettend moedig van de heer Meskers om zich weer met volle overgave in te zetten voor de publieke taak. Hulde.

Schaamteloos.

Zorro zei

Net zo glashard als zijn maat Pechthold van D'66.

Kapitein Rob zei

Waarmee hij bevestigd dat wij hem niet serieus hoeven te nemen en met hem de hele VVD bende.

V.V.D. = V.eel V.er D.riet.
    Om drie maanden te vluchten volgens eigen VVD er Meskers heeft hij hierdoor laten zien hoe hij zijn politieke verantwoording heeft genomen om geen uitspraak te willen horen. Voor hem en de VVD is alles op deze manier opgelost om nu zijn praktijken met frisse moed weer voort te zetten.

Hoe incapabel is een politieke partij als de VVD niet te noemen om meteen zo’n besmette wethouder uit hun partij die de burger enorm veel schade heeft aangericht weer terug te nemen en misschien weer als wethouder ook. Niet te bevatte voor de inwoners.
    Hier uit blijkt wel dat de VVD volledig achter Meskers zijn genomen praktijken staat en hem wederom hem het mandaat geeft om op de oude verkeerde voet weer verder te gaan en Hollands Kroon of te wel de burgers met de schade en vuile was achter laten of er niets aan de hand was.

Dat is de ware VVD die onze gemeente moet besturen en ongeloofwaardig en absurd.
    Dit geeft al aan waarvoor deze bestuurlijke VVD leden voor zitten. Enkel eigen belang en niet voor het algemeen of kiezers belang.
    Wij als inwoners worden nu met feiten nogmaals weer bedondert door de VVD.
    Meskers heeft een groot hart voor zijn eigen ego, om steeds enkel zijn eigen persoonlijke mening met mooie praatjes voor zich te winnen en trekt nogmaals alleen zijn eigen conclusie. Maar verliest hier het algemene belang van Hollands Kroon geheel uit het oog zoals de meeste politieke patijen bij Hollands Kroon dit ook zo de laatste jaren uitbrengen.
    VVD ers heffen het glas, doen een plas en laten zo als het was is de slogan van de VVD en hebben blijkbaar maling aan hun inwoners & kiezers.
    We hopen dat een ieder dit nu door heeft wat hier bij Hollands Kroon allemaal gebeurd.
    V.V.D. = V.eel V.er D.riet.

Aan vorige schrijvers niets aan toe te voegen.
    Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.

Mr. X zei

Naar mijn mening en gevoel is Meskers uitermate bruikbaar voor wat men wel noemt 'het systeem'. Of de man glashard is of een plaat voor zijn kop heeft weet ik niet maar om de een of andere reden moet hij wel. Anders laat iemand zich toch niet op zo'n wijze kennen? Kortom; de man is onder deze onbekende achtergrond omstandigheden, welke hem dwingen noodsprongen te maken, uitermate bruikbaar hetgeen versterkt wordt door zijn gebrekkige vakkennis. Zo iemand wordt in de wandelgangen ook wel een nuttige idioot genoemd.

En dan moeten de mensen in Hollands Kroon weer vertrouwen in de politiek/overheid krijgen???

Als je zelf als VVD er niet geschaad word,en er misschien ook beter van word blijf je als een schaap achter de VVD kudde aanlopen.