Keek op de Week (2) met LADA 'Anders' en.........

• zondag 14 januari 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten in Hollands Kroon van week 2 van 2018 (7-14jan.).

1. LADA (Lokaal Alternatief Democratie Anders) wil na 4 jaar alweer de democratie herstellen; maar nu ANDERS!

Nadat LADA  door het oude regime (VVD, CDA) er ingeluisd werd mee te gaan sturen in de coalitie  a la de manier waarop een peuter een fop-stuurtje heeft in de auto, is het de afgelopen jaren overduidelijk geworden dat zij volkomen gefaald hebben en de eigen principes waartoe LADA opgericht is, met voeten getreden hebben en zij niet de hand in eigen boezem te gestoken hebben maar nu wel komen met het lumineuze idee het  Lokaal Alternatief Democratie Anders???!!!! ANDERS te gaan doen. Hoe dan? Men gaat de participatieve democratie invoeren – en wil nu rekening gaan houden met de burger en theoretisch zou de burger zelfs een bepalende stem moeten hebben bij de totstandkoming van beslissingen. Waarmee LADA impliciet toegeeft zulks de afgelopen jaren juist niet gedaan te hebben.

En dat terwijl het schoothondje van Merkel (Rutte) precies doet wat het bazinnetje wil. Deze VVD-man voert onverkort de grootste bullshit en leugenarij opdrachten van Brussel en provincie hoofdstad Den Haag uit door manipulatie van de nep 2e Kamer volksvertegenwoordiging die deze rotzooi op onze borden schuiven. De minachting van het bestuur voor de bevolking door VVD-souschef Remkes kon derhalve niet beter geëtaleerd worden door VVD-Nawijn in Hollands Kroon tot burgemeester te benoemen. Bovendien vluchtte vlak voor de eindstreep VVD wethouder Meskers net op tijd om  zijn politieke verantwoordelijkheid te ontlopen, door 'em voor aanvang van de raadsvergadering gewoon te smeren! En dan denkt LADA al die ongein op te lossen door het ANDERS te gaan doen? Terwijl dat ANDERS al jaren geleden geregeld is door o.a. de bepaling/invoering van het duale stelsel waar volksvertegenwoordigers/raadsleden geheel onafhankelijk van B&W hun werk/verantwoordelijkheden uitvoeren: de Raad controleert en B&W voert uit – geen politieke contacten tussen partijen en B&W.
    Maar wat deed ‘onze’ raad: Ze blazen zelf het duale stelsel op en geven daartoe alles uit handen en verworden tot een klapmachine a la Oostblok model. Maar helaas zijn ze te stom om dat te begrijpen en bovendien streeft een deel van de raad (VVD, CDA en PvdA) alleen eigenbelang na en daarom was het zo handig de nieuwkomers SHK (Senioren Hollands Kroon) en LADA in te lijven, wat overigens prima gelukt is.
    Voeg daarbij dat de zelfde raad ingestemd heeft met het stuurloos maken van zichzelf, met het nog meer stuurloos maken van het incompetente ambtenarenapparaat, wij een onbestuurbare burgemeester hebben met dito wethouders (waarvan er inmiddels 2 politiek verdronken zijn) zodat Hollands Kroon zich inmiddels de eerste botsautogemeente moderne bestuursstijl van Nederland kan noemen. En dit alles, al ware het een goddelijke opdracht, gaat LADA oplossen door de participatieve democratie op ons neder te doen dalen.
    En inderdaad, over 2 maanden zijn er verkiezingen en dan moet je het stomme volk een vette kluif voorhouden.
    Misschien was het iets beter geweest tijdens de afgelopen 4 jaar gemeenteraadsperiode regelmatig een veldslag te winnen en wapenfeiten neer te zetten; dan hadden de mensen kunnen zeggen : Kijk, ze doen toch wel wat voor ons! Maar nee; 4 jaar stilzitten; alle mandaten uit handen geven en ‘hondstrouw ’aan de coalitie blijven en nu wakker worden en de brokstukken overziend welke zij veroorzaakt hebben en nu roepen: Het moet anders!
    De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens LADA en het lijkt Stichting JAS zo te zijn dat vooral incompetentie en vriendjespolitiek in B&W, raad en ambtenarij hoofdoorzaak zijn van het falen van het bestuur in Hollands Kroon. Dat los je niet op met uitsluitend een verandering naar een utopische participatieve democratie.

2.  De meest gelezen stukken van  de JAS-website van 2017

In 2017 werden de stukken over windmolens op de JAS-site veel gelezen met aan kop als nummer één van alle stukken:
    5-4-2017

De stukken over 'het besturen' in Hollands Kroon, mede door het vertrek van de 2 wethouders Meskers en Westerkamp, behoren tot de top 10.

De meest gelezen regionale stukken van de JAS-website in 2017

1. Het 'nieuwe werken' in Hollands Kroon loopt volledig uit de hand (1-12-2017)