Het 'nieuwe werken' in Hollands Kroon loopt volledig uit de hand

• vrijdag 1 december 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Aan de 'revolutionaire' werkwijze wordt nu openlijk getwijfeld

Met het radicale 'nieuwe werken' wilde Hollands Kroon de slimste gemeente van Nederland worden. Nu twee wethouders en twee topambtenaren zijn opgestapt, rijst de vraag: is het experiment mislukt?

Wim Sepers (links), Rob Ravesteijn (midden) en Tjeerd van Weering zijn kritisch: 'Het is de wereld op z'n kop: burgers zouden moeten regeren via de volksvertegenwoordiging, maar hier maken ambtenaren de dienst uit.'

'Je kan werken met zelfsturende teams, maar ergens moet een stuurman zijn', zegt Wim Sepers (70) in zijn huiskamer in 't Veld, een dorpje dat onder Hollands Kroon valt. Samen met Tjeerd van Weering (73) en Rob Ravesteijn (69) vormt hij de kern van een groepje betrokken inwoners dat de gemeentelijke vernieuwingsdrift met argwaan volgt.

h.oldeboom zei

Swaag als (ex) boer zou eens zijn eigen ingehuurde personeel dat aardappelen rooit etc. zo moeten gaan behandelen - kijken wat hij dan zegt en doet. Zelf heb ik bij een zeer grote firma gewerkt waar dat systeem zo'n 20 jaar geleden ook ingevoerd werd en na een paar jaar de prullenbak inging - het was een totale mislukking.
    Zo zie je maar weer hoe wereldvreemd politici in het algemeen en Swaag in het bijzonder van de eigen praktische achtergrond los raken kunnen - maar ja, een VVD 'er staat nu eenmaal niet in voor het nut van de bevolking of algemeen belang.

Bij het Medisch Centrum Alkmaar dienen de medewerkers te klokken voordat ze beginnen. In Hollands Kroon worden de ambtenaren dermate verwend dat ze zelf mogen uitmaken of en hoe laat ze eventueel van plan zijn de bewoners van dienst te zijn.
    Gezien de hele gang van zaken in HK zijn er bar weinig ambtenaren genegen de burgers die hun salaris bekostigen van dienst te zijn.
    Swaag is een typische VVD'er, smijten met andermans geld maar zelf te beroerd om privé voor goede arbeidsvoorwaarden te zorgen.

Dat filmpje even gezien! Waarom staat er in dit filmpje niet DE ONTMOETING? Het NIEUWE GEMEENTEHUIS? Het MILJOENEN kostende gebouw? Een SPLINTERNIEUW gebouw dat drempels heeft aangelegd zodat je met een rolstoel niet zonder horten en stoten in een afspraakkamer kan komen! Het is bijna 2018! Welke debiel heeft dit goedgekeurd?
    Nou, debielen genoeg. Als er een raadsvergadering is moeten we naar WOGNUM (vlakbij Hoorn). En dat in een gebouw dat vroeger van DIRK SCHERINGA WAS. Van Anna Paulowna naar WOGNUM? Ja, van Anna Paulowna naar WOGNUM!
    Ik zie nu een aftands gebouw dat in de afgelopen 40 JAAR zeker voor de 10e keer in VERBOUWING staat. En ze zijn ook nog TROTS op die ouwe zooi.
    En dan die proleten die zich voorstellen in dit filmpje; het is te zielig voor woorden. Niet om aan te zien. Maar zo te zien hebben ze alleen hun EIGEN GELUK. Wat een wanvertoning.
    Deze gemeente is gedoemd te bestaan.
    Zolang ik hier woon is het een grote KOLEREbende.
    Wie gaat dit allemaal BETALEN?

We gaan in maart weer stemmen, ik zou zeggen: zeg u kranten op, lees iedere dag GEENSTIJL en lees u in. Lees een goede krant als je dat wilt en doe de televisie uit je huis. Deze linkse propaganda bende is te vergelijken met HOLLANDS KROON. Het kost heel veel geld en de burger blijft berooid achter.
    Laten we de VVD- ers in deze gemeente maar vooral het CDA op nul zetten.

Wat een schandelijke vertoning de afgelopen jaren.

De duivel is de baas in het CDA en zijn vriend,de nietsontziende vraatzuchtige grootkapitalist bij de VVD; om maar te zwijgen over de linkse partijen die onder het mom van 'sociaal' de eco-dictatuur in willen voeren. Ik heb mijn krant en omroepvereniging inmiddels opgezegd, kijk geen tv en beschouw mijzelf uitsluitend een gedwongen belastingbetalend burger om de zooi van de kliek, van de hoogste tot de laagste regionen, in stand te houden.

Om te beginnen heeft geen waarschijnlijk geen enkele medewerker gevraagd om deze manier van werken. Inmiddels hebben de bedenkers in kwestie het hazepad verkozen. En hebben ze een vergelijkbare baan elders. Met achterlating van zij die kalltgestellt zijn omdat ze kritisch waren.