PVV Den Helder: ’minder islam’ en ’afrekenen met regenten’

• woensdag 20 december 2017
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - Bovenaan in het conceptprogramma van PVV Den Helder staat ’minder islam’.
    Hedzer Faber
    Zo wil de partij af van de twee moskeeën in Den Helder en zouden asielzoekers geen voorrang meer mogen krijgen bij woningtoewijzing.
    De redactie van deze krant beschikt over het gelekte programma en de concept-kandidatenlijst van de PVV-afdeling in oprichting.
    Den Helder moet wat de PVV betreft ook af van het bestaande asielzoekerscentrum en wie geen Nederlands spreekt, heeft ook geen recht op een uitkering. De partij gaat met sommige standpunten voorbij aan landelijke regels voor bijvoorbeeld uitkeringen en de huisvesting van asielzoekers. De invloed van de gemeenteraad is daar beperkt.

Hoge ogen

Verwacht wordt dat de PVV hoge ogen kan gooien in Den Helder. Bij landelijke, provinciale en Europese verkiezingen kan de partij van Wilders steevast op veel stemmen rekenen. Ook de voorlopige kieslijst is uitgelekt, met Vincent van den Born als beoogd lijsttrekker.
    Het zijn bijna uitsluitend politieke nieuwkomers op de concept-kandidatenlijst van PVV Den Helder. Uitzondering: Marcel de Knijf van Beter voor Den Helder. De Knijf kwam deze periode na een persoonlijke campagne met 175 voorkeursstemmen in de gemeenteraad voor de Stadspartij. Hij stond op een onverkiesbare 28ste plaats.
    Na de crisis in die partij naar aanleiding van de affaire rond de weggestuurde wethouder Geurt Visser, splitste De Knijf zich met vier collega-raadsleden af naar Beter voor Den Helder.

Kartel

Die partij ageert onder fractieleider Carlo Assorgia onophoudelijk tegen het ’partijkartel’ dat volgens hem hier de dienst uitmaakt. Zulke typeringen lezen we ook terug in het PVV-programma: ’Waarom worden we nog steeds bestuurd door regenten die al jaren proberen elkaar het leven zuur te maken en daardoor geen oog hebben voor wat onze stad echt nodig heeft? Wordt er überhaupt wel geluisterd naar u? Wij zijn tegen kartelpartijen die voor u uitmaken wat er in onze gemeente gebeurt.’

Keihard

Naast de islam zijn ouderenzorg, de toekomst van het ziekenhuis, minder ambtenaren en criminaliteit belangrijke thema’s. Met meer strijdbare taal: ’De PVV kiest voor een keiharde aanpak. Families die straatterroristen gedogen, moeten de stad uit, net als de straatterroristen zelf. Ook voor dronken Polen kennen we geen genade, net zomin voor rovende Roemenen en bedelende Bulgaren.’
    De PVV wil meedoen met de verkiezingen in Den Helder, Purmerend, Zaandam en Zandvoort. Of dat ook overal doorgaat, is nog steeds niet zeker. PVV-fractievoorzitter Ilse Bezaan uit de Provinciale Staten doet daar de woordvoering over, maar was maandag en dinsdag onbereikbaar.

Arm Den Helder.

Rijk Den Helder.

Als de (r)overheid het volk in de steek laat gaat dit gebeuren.

Bakker zei

Laatst zei een taxichauffeur over de volgens hem niet bestaande problemen met de massa immigratie in Nederland: als het je niet bevalt(als Nederlander) in Nederland dan vertrek je toch naar het buitenland? Ze zijn niet allemaal crimineel wierp hij nog in de strijd.
    Ik vroeg of hij ook uit zijn huis zou vertrekken als hij ruzie met zijn buren had. Daar had hij nog niet over nagedacht.
    Anoniem1 is ook zo'n dwaas die pas de realiteit onder ogen ziet als het te laat is en dat is al bijna het geval.