PHK wordt “ ANDERS ! ”

• woensdag 20 december 2017
  • Hollands Kroon - Progressief Wieringermeer doet onder de naam
    “ ANDERS ! ” mee aan de verkiezingen op 21 maart 2018.

PHK wordt “ ANDERS ! ”

In de gemeente functioneren meerdere lokale partijen die in de Raad van Hollands Kroon vertegenwoordigd zijn.

Eén van hen is de vereniging waarvan in 1989 de naamProgressief Wieringermeer” statutair is vastgelegd.

Onder de aanduiding “Progressief Hollands Kroon” is zij de afgelopen periode actief geweest.

Op 21 maart 2018 zal zij met Dorien Sijbenga – van den Outenaar als lijsttrekker aan de verkiezing van de Raad deelnemen onder de aanduiding

ANDERS !

Zoals op 16 december in het interview in het NHD door Dorien Sijbenga uiteen is gezet, heeft onze partij het handelen van de gemeente als zeer teleurstellend en belastend voor de naam “Hollands Kroon” ervaren.

De kroon is immers het symbool dat onverbrekelijk is verbonden aan het predicaat
    “ Koninklijk ” dat de kroondrager aan verenigingen, stichtingen, instellingen of ondernemingen kan verlenen.

Daarom heeft de partij besloten afscheid te nemen van de
    aanduiding “Progressief Hollands Kroon” en aan de verkiezing mee te doen onder de aanduiding “ ANDERS ! ”.

De keuze van de aanduiding “ ANDERS ! ” betekent voor onze partij dat het gemeentelijk handelen moet veranderen; dat de lokale democratie het belang van de inwoners centraal stelt; dat een onpartijdige overheid de burger eerlijk behandelt om de burger weer vertrouwen te geven in de lokale overheid.

Het herstel van het vertrouwen van de burger in de overheid vraagt om vertrouwen in de burger. En juist op dat gebied maakt onze lokale partij het verschil.

ANDERS ! wil zich in de Raad inzetten voor een gemeente die het ANDERS doet.

Wieringermeer, 20 december 2017

Gemeente Hollands Kroon doet alles ANDERS.
    Een partij die zich nu ANDERS! gaat noemen voor de komende verkiezingen, komt merkwaardig over en kan een foute indruk geven als zou men het met deze werkwijze eens zijn. Het is blijkt dat de partij 'ANDERS!' het anders wil dan het gemeentelijke 'anders werken'.

Anders? Met deze kliek? Zelfs die andere partij LADA zou het anders gaan doen en deed hetzelfde als de rest. Er is maar een oplossing en dat is de oude kliek weg - doet de bevolking dat niet dan stemmen zij in met de huidige VVD/CDA/PVDA kliek welke niets anders (alweer) zijn dan pionnen van Den Haag en de dictators uit Brussel. Dat is Uw huidige democratie - WAKKER WORDEN!

Bakker zei

De politiek anders in Hollands Kroon? Het is nog nooit anders geweest en het zal ook niet veranderen.
    Een voorbeeldje: Meskers die werkelijk met geld gesmeten heeft als wethouder en dingen gedaan die een normaal denkend mens niet zou doen heeft het hazenpad gekozen als wethouder, maar wordt gewoon weer hoofdman van de lokale VVD en komt bij de volgende verkiezingen gewoon weer terug.
    Bij het CDA met Groot is het niet anders, die is ook alleen maar bezig voor zichzelf en collega boeren.
    In het recente verleden hebben we PvdA'er v.d Laan gehad als wethouder, ook die had zijn eigen agenda en ook lak aan de bevolking, evenals Lia Franken dat had, ook zij had maar 1 doel voor ogen, haar eigen doel.
    Er zou misschien een hele kleine kans op verbetering zijn als de bevolking de invloed van de boeren zou weten in te dammen, anders is het onbegonnen werk.