Ook gemeente Den Haag wil windmolen stil leggen

• zaterdag 25 november 2017
  • Den Haag - Na Leidschendam-Voorburg gaat nu ook de gemeente Den Haag aan Rijkswaterstaat vragen de eigen omstreden windturbine naast de A4 stil te leggen.

Dat heeft de gemeenteraad, tegen de zin van wethouder Joris Wijsmuller (Haagse Stadspartij), besloten. Reden is onder meer dat de omwonende grote overlast ondervinden van de molen. Dit meldde Omroep West. De kansen worden dus steeds groter dat de windmolen stil wordt gelegd.
    Onlangs werd bekend dat de windturbine bij de A4 naast de Zeeheldenwijk in Leidschendam draait zonder de vereiste vergunning van Rijkswaterstaat. De eigenaar van de windturbine heeft hiervoor alsnog een aanvraag ingediend. Rijkswaterstaat denkt dat de vergunning gewoon kan worden verleend en ziet geen noodzaak om de windturbine stil te laten zetten voordat het zover is.
    Maar Leidschendam-Voorburg en nu ook Den Haag zelf vinden wel dat Rijkswaterstaat moet optreden. De buurgemeente heeft daarvoor al een zogenaamd handhavingsverzoek ingediend en nu gaat ook Den Haag dat doen.
    Voorburgs Dagblad