Motorcrossers krijgen geen bankgarantie van Hollands Kroon voor permanente baan

• vrijdag 10 november 2017
  • Hollands-Kroon - Hollands Kroon wil geen bankgarantie van een kwart miljoen euro verstrekken voor de bouw van een permanente motorcrossbaan op de hoek van de Groetweg/Alkmaarseweg tussen Winkel en Middenmeer.
    Martijn Gijsbertsen 10-11-2017
    De stichting Noord-Hollandse Geluids Sporten (NHGS) Phoenix heeft die borgstelling van de gemeente nodig om de bijna vijftien hectare grond voor de motorcrossbaan, nu provincie-eigendom, te kunnen kopen.

Onzekerheden

Hollands Kroon stelt dat het exploitatieplan van de tot Phoenix gefuseerde Niedorper Motorclub, Motorcross Club Den Helder en Motor- en Auto Club (MAC) Alkmaar nog ’te veel risico’s en onzekerheden’ bevat.
    Bovendien zijn er nu onvoldoende garanties tegen geluidsoverlast.
    Volgens voorzitter Gert Meereboer van Phoenix is het besluit een tegenvaller, maar zijn de crossers - die al decennia wedijveren voor een vaste baan - beslist niet terug bij af.

Huiswerk

,,Wat niet is, kan nog komen’’, zegt hij. ,,We hebben extra huiswerk meegekregen. Zo vatten wij het op.’’
    Noordhollands Dagblad

Hoezo extra huiswerk? Denken die lawaaimakers nu werkelijk dat wij belastingbetalers ook maar 1cent willen bijdragen voor hun hobby?

Waarom niet?? We betalen toch ook mee aan het betaald voetbal. Klauwen met geld gaat daar naar toe en waarom dan niet naar de crossers??

Lawaaimakers, waarom zo negatief? Het geluid valt wel mee tegenwoordig! Gun iedereen zijn sport, dan is iedereen blij!

Sam Kooy zei

Persoonlijk zou ook ik geen bankgarantie afgeven. Om de eenvoudige reden dat dit een private organisatie is. Heeft niets van doen met het feit dat dergelijke vereniging ligt binnen de grenzen van Hollandskroon. Onzen 'vrienden' van het college van BenW willen immers ook de subsidiekraan voor de zwembaden in totaliteit de nek omdraaien.

Anoniem 3, waarom zeg je dat het geluid wel mee valt? Lees het bericht, daar staat letterlijk dat er onvoldoende garanties zijn tegen geluidsoverlast. En als een soepele gemeente als HK dat al vind, dan kan je er gif op innemen dat het in werkelijkheid nog veel erger zal zijn.

Bakker zei

Iedereen zijn sport is prima, daar moet ruimte voor zijn, maar laat iedereen zijn eigen hobby financieren en niet de gemeenschap. Dat geldt voor heel veel andere zaken, dus beter zou zijn om al die subsidies af te schaffen er gaat meer dan 20 miljard in om en daar kunnen heel veel andere zaken van bekostigd worden.

vimax vimax vimax vimax vimax vimax vimax

Als men het bericht goed leest ziet men dat het om een garantstelling gaat en niet om een subsidie.

Anoniem, een garantstelling is een risico dat je als er iets mis gaat je wel degelijk geld op tafel moet leggen. En die motorcriossers hebben geen geld, anders hadden ze die garantstelling niet nodig. Dus HK loopt risico ons geld te verliezen aan een stuk grond voor een lawaaisport. Niet doen dus.