Camping verzet zich tegen logiesgebouw arbeiders

• vrijdag 11 augustus 2017
  • Sint Maartenszee - Camping De Lepelaar in Sint Maartenszee verzet zich tegen de komst van een logiesgebouw voor (seizoens)arbeiders bij overbuurman Salmon Bloembollen.
    Marten Visser

Dinsdag dient bij de bestuursrechter in Alkmaar een kort geding dat de eigenaar van de camping (Ros Vastgoed BV) heeft aangespannen tegen de gemeente Schagen.

Die heeft voor het logiesgebouw, dat onderdak kan bieden aan maximaal veertig buitenlandse arbeiders, een vergunning verleend. Ros Vastgoed probeert die via de rechter van tafel te krijgen. ,,Het gebouw past binnen het bestemmingsplan", meldt Harry van der Salm van het bloembollenbedrijf. ,,Het is voor maximaal veertig mensen, dat betekent niet dat er altijd zoveel zullen zitten. Als het rustiger is op het bedrijf kunnen het er ook twintig zijn."

De camping vreest dat de buitenlandse arbeiders overlast zullen geven. Van der Salm vindt dat de veelal Poolse arbeiders verkeerd neer worden gezet.,,Het zijn v aak studenten. Ik heb er bij die bijna klaar zijn met hun tandartsenopleiding." Van overlast zal volgens hem geen sprake zijn.

Noordhollands Dagblad