Milieudefensie: alleen als je geld hebt kun je vaak duurzaam doen

• woensdag 19 juli 2017
  • Categorie:
  • Lage inkomens gaan zich 'tegen het gehele klimaatbeleid te keren'Pols pleit voor andere belastingregels, die de kosten en baten van klimaatbeleid beter verdelen.

Milieudefensie voorziet een ‘sociale kloof’ als de kosten van het klimaatbeleid niet rechtvaardiger worden verdeeld, schrijft Trouw. De milieuclub noemt de groei van een ‘sociale kloof’ bij verduurzaming van Nederland een reĆ«le dreiging, die ingrijpen vergt. De organisatie vreest zelfs dat mensen met lagere inkomens zich tegen het gehele klimaatbeleid gaan keren, omdat zij er alleen de lasten van voor de kiezen krijgen.
    “Wie duurzaam wil worden moet geld hebben”, zegt directeur Donald Pols van Milieudefensie. Particulieren met een krappe beurs kunnen zich geen schone auto of energieneutraal huis veroorloven. Er bestaan wel allerlei subsidies en regelingen, maar zonder eigen geld lukt het huishoudens vooralsnog niet om duurzaam te worden. Dit terwijl iedereen, ook de lagere inkomens, via belastingen en heffingen op de energierekening moet zorgen dat er subsidie voor zonnepanelen en isolatie klaar staat.
    (ANP)

h.oldeboom zei

Ook milieudefensie, een ideologische met belastinggeld gefinancierde club, die ondanks hun hoge (ambtenaren0 inkomens lekker duur klimaatneutraal leven en op de fiets naar het werk gaan, 's avonds een boek lezen en geen tv kijken, nooit op vakantie gaan en daardoor al hun overtollige geld naar de derde wereld sturen, houden in de trant van het Bijbelse schepping- en Genesis verhaal vast aan de slechtheid van de mens als veroorzaker van een voor hun idealen gunstig negatief effect op de leefomgeving - en vooral die huishoudens nietwaar? Dat zijn de echte boze rakkers.

Johann zei

Kort samengevat, de arbeiders met lage inkomsten betaald en de vet betaalde banenjagers profiteren van het geld van de arbeider.Verdeel en heers is al eeuwen het recept om aan de macht te blijven.