Minister Kamp doet niets met motie.

• zondag 22 januari 2017
  • Categorie: , , ,
  • Afgelopen donderdag kwam de mededeling van minister Kamp dat de aangenomen motie om alternatieven te onderzoeken ipv de Windturbines NIET wordt uitgevoerd.
    Waanzinnig besluit van een niet gekozen minister met dictatoriale inslag. Deze motie was met een ruime meerderheid aangenomen door 16 van de 17 partijen in de 2e kamer. In een fatsoenlijke democratie dient deze motie dan te worden uitgevoerd door de minister en het ministerie van Economische Zaken.

Maar deze minister heeft niet zoveel met democratie en al helemaal niets met de inwoners van Het Noorden. Want zo  zegt hij “De overheid moet betrouwbaar zijn” !! Hoezo betrouwbaar? Naar wie betrouwbaar? Naar Raedthuys en een handjevol windboeren die de boel bedriegen?  (Newcom Rapport, niet nakomen brief minister Van der Hoeven, misbruiken opkomstcijfers woedende burgers, nadelen windturbines, geen convenant?, etc. etc.) We kunnen u 500 pagina’s met fouten en onwaarheden overleggen. En dan durft Minister Kamp te spreken over een betrouwbare overheid, deze man is helemaal de weg kwijt.

Wij zullen het maar beschouwen als de laatste stuiptrekkingen van een man die over een paar maanden met Pensioen gaat. Momenteel is er een spoeddebat aangevraagd door SP-er Eric Smaling die de motie indiende en al jaren ONS geluid in Den Haag laat horen.

Misschien dat er volgende week al een debat wordt gevoerd. Zo snel wij iets weten hoort u het ook. Dan willen we wederom met velen naar Den Haag. De vorige 2 keren heeft dit echt HET verschil gemaakt. De actiegroepen in samenwerking met vele, vele bewoners hebben al 6 jaar het verschil gemaakt. Zonder u hadden er nu al 100en windturbines gedraaid.

Maar na donderdag 19 jan 2017 weten we het helemaal zeker.

ER KOMT GEEN WINDTURBINE IN DE VEENKOLONIEN.

Al duurt de strijd nog eens 6 jaar en gaan we tot aan het hoogste Europese Gerechtshof of zelfs de Verenigde Naties. Ook na de 2e kamer verkiezingen van Maart zijn er op politiek vlak wederom nieuwe kansen.  De (duurzame) energie van alle leden van Platform Storm is onuitputbaar en zal in combinatie met alle andere lokale initiatieven de strijd voor behoud van haar fantastische leefomgeving zonder twijfel winnen.

21-1-2017
    Platform Storm
     Onze website vindt u op:   http://www.platformstorm.nl/
     Het secretariaat van Stichting Platform Storm is bereikbaar op:
    secretaris@platformstorm.nl