Krantenlezers zijn Jaap Nawijn beu

• donderdag 3 november 2016
  • Hollands Kroon - Opmerking over 'zure gekken' is voor veel lezers de druppel - Tussenstand: 87% voor vertrek burgemeester

Hedzer Faber kfaber@hollandmediacombinatie.n1

De week is nog niet om, maar op de website van deze krant tekent zich een heldere boodschap af voor burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon. Van de circa negenhonderd krantenlezers die stemden op de poll is tot nog toe 87 procent het eens met de stelling 'Nawijn moet opstappen'.
    Uit de reacties van lezers blijkt dat velen eerdere affaires rondom onder meer declaratiegedrag van de burgemeester nog niet zijn vergeten. Dat hij nu voor iedereen hoorbaar in de raadsmicrofoon de familie Lombaard uit Wieringerwerf wegzette als 'zure gekken' is voor velen de druppel die de emmer doet overlopen. Toch is er ook steun voor Nawijn. Simon Swart reageert: „Er zijn belangrijker zaken om je druk over te maken. Gewoon aan het werk gaan in plaats van tijd en geld besteden aan zinloze debatten hierover. Een goed gesprek lijkt mij voldoende."

'Hij heeft gelijk'

En lezer Pronk stemde oneens omdat 'we allemaal mensen zijn. De man heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, maar mag het uit hoofde van zijn functie niet zeggen."

_____________________________________

Stemmen
    Stemmen kan nog tot en met vrijdagochtend. De definitieve
    resultaten worden gepubliceerd in de krant van zaterdag.
    ______________________________________

De einduitslag en reacties worden gepubliceerd in de krant van zaterdag. Er is bij het programmeren van de stelling bewust voor gekozen om geen beperking in te stellen op ip-adressen. Dat betekent dat mensen vaker dan eens kunnen stemmen. Zodat verschillende gezinsleden of collega's elk hun eigen mening kunnen geven. Om misbruik tegen te gaan worden de resultaten kritisch gefilterd (zie kader).

Noordhollands Dagblad

_______________________________________________________________

Wilt u ook stemmen? Naar Schager Courant (aan de rechter kant).

Stichting Jas heeft in haar artikel "Niets is Hollands Kroon te dol" al geschreven over de in en in verrotte ambtenaren cultuur. De vraag is waarom er sinds het uitkomen van rapport GREEP het advies niet is overgenomen.
    Wethouder, raadsleden en niet te vergeten de burgemeester zijn afhankelijk van de gegevens die worden aangedragen door de ambtenaren.
    Ze zijn dus afhankelijk van al of niet frauderende ambtenaren en door het maar zo te laten door etteren kunnen ze ook weer gebruik maken van deze ambtenaren om hun eigen dubbele agenda te dienen.
    Zo snijdt het mes aan 2 kanten, ambtenaren blij en bestuurlijk Hollands Kroon blij. Dat de betalende burgers er niet blij mee zijn is slechts een formaliteit, die moeten hun bek houden en moeten betalen.

Ingezonden stuk in de Telegraaf. Dit gaat over de politie en de ouderen maar het geldt voor het gehele ambtenarenapparaat in Nedeland.

De top van onze Nationale Politie geeft exorbitante bedragen uit aan feestjes in de duurste hotels met artiesten en champagne-ontbijt, reisjes naar Curacao en ongelimiteerd gebruik van de creditkaart. Dit alles wordt betaald door de Nederlandse belastingbetaler. aan de andere kant mogen onze ouderen, die verzorgd worden in een tehuis, slechts drie maal per dag naar het toilet, omdat er te weinig geld is voor ’handen aan het bed’.
    Het is ronduit verwerpelijk dat onze politie-ambtenaren ons belastinggeld over de balk kunnen en mogen smijten, maar onze oudere en hulpbehoevende bejaarden de zorg wordt ontnomen, waar ze recht op hebben!