Toch aangifte tegen burgemeester Nawijn

• zaterdag 29 oktober 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - De familie Lombaard uit Wieringerwerf heeft besloten toch aangifte te doen tegen burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon. De familie, die door Nawijn 'zure gekken' werd genoemd, besloot dit na het optreden van de burgemeester in 'Hart van Nederland.'
    Mike Deutekom

„Naar aanleiding van de televisie-uitzending van Hart van Nederland van donderdagavond hebben wij na beraad toch besloten meerdere aangiftes te doen tegen burgemeester Jaap Nawijn. De heer Nawijn verklaarde tijdens de uitzending dat hij een bloemetje niet nodig vond, hij had toch via ml telefoontje zijn excuus aangeboden en dat was volgens hem vol- do'ende. Uit het feit dat de heer Nawijn de raad wél van een schriftelijk excuus voorziet en dit niet schriftelijk aan ons wil doen, blijkt dat hij zijn baan belangrijker vindt dan zijn burgers", zegt Ronald Lombaard.

„De uitlatingen die de heer Nawijn tijdens de raadsvergadering heeft gedaan, hebben wij ervaren als respectloos en zeer grievend. De uitlating van donderdagavond bij het programma van SBS was de druppel die de emmer deed overlopen. Wederom geen respect en zonder enige emotie van de kant van de heer Nawijn", concludeert Lombaard.

Bekijk hier het fragment op SBS6

„Onze advocaat zal zo spoedig mogelijk de gemeente Hollands Kroon op de hoogte brengen van ons besluit", besluit hij.

Noordhollands Dagblad

Als de rechtbank er over moet beslissen kennen weten we de uitslag al: onschuldig.
    Nederland rechtsstaat is al lang geleden afgeschaft door de boven ons gestelden.
    Een goed voorbeeld van klasse justitie is het koningshuis waarvan alles getolereerd wordt.

Over het rovershuis, sorry koningshuis gesproken. Prinses Irene zegt dat het niet waar is wat er in het deze week verschenen boek staat. Ze zegt: het is prive. Nou, Prinses Irene, eerst al jullie geld teruggeven wat de bovendanen aan jullie hebben verschaft en dan mag je weer meepraten. Prive noemt ze dat. ONS GELD. Roofridders zijn het al honderden jaren. Ik ga maar weer even mijn maandelijkse bijdrage leveren via de bank aan de heer Roy van Zuyderwijn. Over slachtoffer gesproken en over klassejustie gesproken. Ik stop maar weer deze zondagmorgen want de kinderen roepen vanaf de bank: Pap, nu stoppen,; het is zondag. Dit land is verrot.

Sam Kooy zei

De diverse raadsleden vonden de uitlating van Nawijn op zijn hollands gezegd "nogal onverstandig". Niet minder maar ook niets meer. Hieruit blijkt overduidelijk hoe de Raad in elkaar steekt. Niet minder dan: aan de leiband van Nawijn. De uiteindelijke uitslag n.a.v. de aangifte door de fam. Lombaard laat zich, mede daarom, gemakkelijk raden.

Bakker zei

Dat raadsleden de uitlating van Nawijn onverstandig vinden zegt veel over deze raadsleden. Een schofterige kwalificatie voor 2 mensen door een burgemeester gebezigd is te idioot voor woorden. Het ontbreekt deze burgemeester aan ook maar het kleinste beetje fatsoen, maar onze raadsleden vinden dat "onverstandig".
    Het geeft precies het niveau van dergelijke raadsleden weer: geen enkel niveau dus, vandaar ook dat deze burgemeester hier met open armen is ontvangen door zijn soortgenoten, elders uitgekotste maar in HK van harte welkom. Slechts dhr. Ravestein had zijn bedenkingen maar die werd meteen voor de rechter gedaagd, zo werkt het tenslotte in Hollands Kroon.