VEH niet langer betrokken bij evaluatie windprojecten

• woensdag 14 september 2016
  • Categorie: , ,
  • Vereniging Eigen Huis en de Nederlandse Vereniging Omwonenden Windturbines zijn uit de klankbordgroep van de Rijksoverheid gestapt die het besluitvormingstraject van grote infrastructuurprojecten, zoals windparken, evalueert.
     Geplaatst op 06 sep 2016 ,

Dat schrijven de belangenbehartigers dinsdag in een brief aan minister Henk Kamp van Economische Zaken.

Kamp wil alleen afgeronde projecten evalueren, omdat het volgens hem lastig leren is van projecten die nog in beweging zijn. Vereniging Eigen Huis is het daar niet mee eens.

‘Door enkel en alleen afgeronde projecten te analyseren, worden veelal makkelijk doorlopen projecten onderzocht en ontstaat geen representatief beeld,’ zegt Rob Mulder, directeur Strategie & Belangenbehartiging bij de vereniging. Vereniging Eigen Huis vindt niet dat ze achter een dergelijke, beperkte evaluatie kan blijven staan.

‘Door lid te blijven van de klankbordgroep kan de indruk ontstaan dat wij de aanpak van het ministerie onderschrijven. Het lijkt ons daarom zuiverder dat we ons terugtrekken uit de groep,’ zegt Mulder.

VEH