Wiebes: ‘6 miljard in belastingvoordelen elektrische auto’s, nul klimaateffect’

• dinsdag 9 augustus 2016
  • Categorie: , ,
  • UTRECHT – Staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën) is kritisch op de belastingvoordelen waar vooral veel kopers van plugin hybrides van geprofiteerd hebben de laatste jaren.

Dit zegt hij in een gesprek met Autoweek.

“We hebben er zes miljard euro in gestopt en er nul klimaateffect voor teruggekregen”, aldus de bestuurder.

Uit eerder onderzoek bleek dat de staat miljarden belasting is misgelopen door de gunstige bijtelling van plugin hybrides, terwijl het voordeel voor het milieu onduidelijk is. Volgens Wiebes wordt er maar voor een kwart elektrische gereden met de plugin hybrides.

Ook voor volledig elektrische auto’s is er te veel subsidie, stelt de staatssecretaris. Een aankoopsubsidie van 6.000 euro om volledig elektrisch rijden voor particulieren aantrekkelijker te maken zou hij onzin vinden.

Groene Courant

h.oldeboom zei

Waarom er geen klimaateffect is? Heel eenvoudig - CO2 heeft geen invloed op het klimaat. Zelfs de 'wetenschap' (ook maar modepopjes) begint naar het inzicht over te hellen dat de zonneactiviteit, die nu een jaar of 8 stevig tanende is, de oorzaak van klimaatverandering is, zij het dat door die daling van zonneactiviteit er inmiddels een afkoeling gaande is die nog niet op zijn einde is en waarvan de criminele idioten, die zich politici noemen, zich nog niet eens afgevraagd hebben wat de consequenties ervan kunnen zijn. Afijn, ook in dit geval zal het angstkanon (media en NHD) na een poosje weer op de bevolking gericht gaan worden zodat die afgrijselijk politieke druiloren de aandacht van hun falen en ongehoorde kapitaalverspilling (windmolens/zonnepanelen etc. etc, ) af kunnen leiden.

Auto, s / Windmolens , allemaal even 6 miljard geincasseerd!

Waar komt dit geld allemaal vandaan?