ONKRUIDBESTRIJDING IN HOLLANDS KROON MET ONKRUIDBORSTEL, HETE LUCHT EN STOOM

• dinsdag 3 mei 2016
  • Categorie: , ,

• Hollands Kroon

Hollands Kroon - Gemeenten mogen sinds 31 maart 2016 geen chemische en biologische middelen meer gebruiken om het onkruid op verharding te bestrijden. Dit betekent ook voor Hollands Kroon dat wij op een andere manier het onkruid in de goten en op trottoirs moeten bestrijden.
    2-5-2016
    Dit jaar doen we dat vooral door middel van borstelen (goten) en hete lucht en stoom (trottoirs). Samen met de aannemer controleren we regelmatig of deze werkwijze voldoende effectief is. Het uiteindelijke doel is om het gewenste onderhoudsniveau te behalen. Dit onderhoudsniveau is vastgelegd in het kwaliteitsplan openbare ruimte.
    Achterpaden
    De nieuwe wijze van onkruidbestrijding is minder geschikt voor smalle achterpaden en steegjes vanwege het grotere materieel dat wordt gebruikt. Wij willen u daarom vragen om achterpaden en steegjes vooral zelf bij te houden als het gaat om bestrijden van onkruid. Diverse steegjes en achterpaden zijn overigens al in eigendom en beheer bij derden zoals woningbouwverenigingen en particulieren.

Vragen?Heeft u vragen over het bestrijden van onkruid op verharding, neem dan gerust contact op met ons via het contactformulier of tel. 088-321 5000, Facebook of Twitter @HollandsKroon.

Iedereen in de bijstand zonder lichamelijke gebreken kan toch 3 uur per dag gaan schoffelen en schoonmaken!?
    Zo niet, dan uitkering inkorten.

Er zijn in 1 jaar meer dan 100.000 legale en illegale migranten ons land binnen gekomen. Aangezien het IQ en de arbeidsbereidheid van die migranten bijzonder laag is kunnen ze voor hun riante inkomen wel een paar dagen per week onkruid verwijderen, of zou dat niet van allah mogen?