Verzoek om verbod gewasbeschermingsmiddelen met imidacloprid afgewezen

• zaterdag 19 december 2015
  • De rechtbank in Den Haag heeft in kort geding een verzoek van de Bijenstichting om een voorlopig verbod van een aantal gewasbeschermingsmiddelen met de werkzame stof imidacloprid afgewezen. Het gaat om de middelen Admire, Gaucho Tuinbouw, Kohinor 700 WG en Merit Turf. Volgens de rechtbank zijn de risico’s niet zo groot dat een uitspraak in de beroepsprocedure niet kan worden afgewacht.

Het verzoek van de Bijenstichting is gebaseerd op de overschrijding van de normen voor imidacloprid in het oppervlaktewater. De risico’s daarvan zijn volgens de Bijenstichting voor hommels en bijen zo groot dat die middelen zo snel als mogelijk verboden moeten worden. Dit verzoek is afgewezen omdat de Bijenstichting niet aannemelijk heeft gemaakt dat de risico’s zo groot zijn dat een uitspraak in de beroepsprocedure niet kan worden afgewacht.

Zie voor meer informatie de uitspraak op de site rechtspraak.nl.

bron: Rechtbank Den Haag, 18/12/15

Onafhankelijke Rechtspraak in Nederland?
    De meeste rechters lopen aan het handje van de politiek en waar dat toe lijdt kunnen we iedere dag horen, zien en voelen.

De werkzame stof imidacloprid schijnt de hersenen aan te tasten(o.a.laag IQ).
    Zou het mogelijk kunnen zijn dat het middel inmiddels de hersenen van enkele wethouders in Schagen en Hollands Kroon heeft aangetast gezien de zeer dubieuze beslissingen die er zijn genomen?
    We kunnen dan denken aan de wethouders Theo Groot en Theo Meskers van HK en de wethouders Jelle Beemsterboer en V.d.Veek uit Schagen die blunder op blunder stapelen en werkelijk geen enkele boodschap hebben aan de ingezetenen van beide gemeentes.