Regentenmentaliteit bij Hollands Kroon

• woensdag 16 december 2015
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Dat de politiek in Hollands Kroon vaak niet voor de inwoners is bedoeld maar slechts voor de beoefenaars van die hobby, dat vermoeden bestaat al langer. Maar gisteren kregen potentiële insprekers en toehoorders dat nog maar eens bevestigd.
    Mike Deutekom

O P I N I E

Toegegeven, de agenda voor de gemeenteraadsvergadering was niet spannend. Maar om onaangekondigd het aanvangstijdstip te vervroegen met een uur, is ronduit onfatsoenlijk. Want er waren wel mensen speciaal voor de vergadering, die om 20.00 uur zou beginnen, naar Anna Paulowna afgereisd. Mensen die met hun belastingcenten de vergoedingen (max.€1172 per maand) van de raadsleden en de riante salarissen (€6529 per maand) voor de wethouders betalen.

Die mensen kwamen nu voor niets, zonder dat ze dat hadden kunnen voorkomen. Want ook volgens de gemeentelijke website was de aanvangstijd nog 20.00 uur. Had de griffie dat niet even op de site kunnen laten aanpassen? En waarom zei de raad - toen dat niet gebeurd was - niet dat ze alsnog om 20.00 uur zouden starten?
    Voor wie zitten ze daar eigenlijk?

NHD

Het wordt met de dag duidelijker voor veel mensen dat er zo langzamerhand geen sprake meer is van enig fatsoen bij onze regenten en haar ambtenarenapparaat.
    Zelfs een bekendmaking van een vroeger tijdstip is niet meer van belang en /of te ingewikkeld.