Motorcrossers: niet serieus genomen

• zondag 7 september 2014
  •  Noordkop - De crossers zijn woest .......

Mike Deutekom

„Zo laten we ons niet in het pak naaienl", reageert de Motorsport in Noord-Holland Noord op het besluit van het Helderse college van B en W.  Het college geeft geen vergunning af voor tijdelijk crossen op het Kooypunt.

De crossers zijn woest dat het college op 26 augustus een besluit heeft genomen, terwijl een brief van de Motorsport in NHN nog niet beantwoord is en er nog een gesprek gepland stond op 28 augustus met Gedeputeerde Staten over de kwestie. Volgens woordvoerder Jos Huiskens klopt het dat er nog geen milieuonderzoek is verzonden naar de gemeente. Zonder dat rapport zegt het college geen besluit te kunnen nemen. „In februari was alles oké. Later werden er aanvullende voorwaarden gesteld, waar de Motorsport in NHN in juni met een uitvoerige brief op gereageerd heeft. Daarop hebben we nog geen antwoord ontvangen en dat hebben we het college 5 augustus ook nog eens laten weten. Pas na die beantwoording kunnen we ingaan op het verzoek om aanvullende informatie te verstrekken. Toch neemt het college een besluit, zonder het gesprek met GS ook maar af te wachten of met ons in gesprek te gaan."

NHD