WETHOUDER GROOT CUM SUIS OVER TRAFOSTATION:‘GEEN COMMENTAAR’

• woensdag 27 augustus 2014

• Hollands Kroon - Wethouder Theo Groot en de zijnen onthouden zich van commentaar.

DIT ARTIKEL IS GEPLAATST OP .

(door: Frank Ottens)
    ’t VELD / DE WEEL – Wethouder Theo Groot (CDA) wenst namens de gemeente Hollands Kroon voorlopig niet te reageren op de vorige week op deze website gepubliceerde artikelen over de omstreden komst van een transformatorstation in buurtschap De Weel nabij ’t Veld.
    Hierin viel te lezen dat in 2013 vanwege de hoog oplopende gemoederen een ‘onafhankelijk verkenner’ door de gemeenteraad van Hollands Kroon werd ingehuurd, te weten: oud-topambtenaar Roel in ’t Veld. Kosten: 30.000 euro.

Wethouder Theo Groot en de zijnen onthouden zich van commentaar. (Foto: hollandskroon.nl)
    Hij adviseerde na gedegen onderzoek te kiezen voor de meest geschikte plek: Zijtwende, de locatie ten zuiden van industrieterrein Witte Paal te Schagen. Volgens LADA-raadslid Rob Ravensteijn werd hier verder van afgezien omdat toenmalig burgemeester Gerrit Westerink van Schagen daar ‘toevallig een beetje in de buurt woont’.
    ComplexMonique Tesselaar van de afdeling Communicatie: “Aangezien het dossier zeer complex is en er momenteel een juridische procedure loopt, hebben we in overleg afgesproken de berichten niet te voorzien van commentaar vanuit de gemeente.”
    Wie wel reageerde, was voormalig burgemeester Gerrit Westerink van Schagen: “In mijn herinnering is het niet in het college van Schagen geweest. Als het om mijn persoonlijke belangen zou gaan, is het raadzaam eens op de kaart te kijken om te zien waar ik woon en waar het trafostation op de locatie Zijtwende gebouwd zou kunnen worden.”
    Bonkelaarsdijk

Voor de goede orde: Westerink woont aan de Bonkelaarsdijk in Schagen. Laten we zeggen: best een beetje in de buurt van Zijtwende, precies zoals Ravensteijn ook aangaf.
    Saillant: inmiddels heeft niet alleen Ravensteijns coalitiepartij, LADA, schriftelijke vragen gesteld binnen de gemeenteraad, ook die andere partij uit de coalitie, Seniorenpartij Hollands Kroon, lijkt geen genoegen te nemen met de gang van zaken.
    Arrogant

Vooral het gegeven dat de locatie Schagen te duur zou worden, terwijl meer dan dertig managers van de betrokken energiebedrijven Liander en Tennet qua verdiensten zwaar boven de Balkenendenorm zitten, vindt men onverkoopbaar. Alle aandelen van Liander en Tennet zijn namelijk in het bezit van gemeenten en provincies, onder anderen Noord-Holland.
    Het immer kritische raads- en Statenlid Jeffrey Leever namens Senioren Hollands Kroon: “Deze arrogante houding van Liander en Tennet, die gewoon lekker volgens de oude arbeidsvoorwaarden blijven werken, daar kun je natuurlijk wel je vraagtekens bij zetten. Daarom vragen wij om herziening van dit besluit. Er zijn namelijk te veel huishoudens benadeeld in ’t Veld bij het eerder genomen besluit van vorig jaar. We gaan door met het aanpassen van deze desastreuze beslissing.”
    Zie ook: Oorlogje spelen

____________________________________________________________________

Overzicht Trafostation

Voormalig wethouder van HK, Lia Franken is (mede)verantwoordelijk voor de beerput die gemeentehuis is, Lia Franken is ook verantwoordelijk voor de beerput die het transformatorstation is en aangezien Lia Franken CDA wethouder was zal de nieuwe CDA wethouder Theo Groot, ten alle tijde Lia Franken niet afvallen, dus de beerputten(en de rest van..) blijven gesloten.
    Lada en Senioren kunnen vragen stellen tot ze een ons wegen maar die zullen niet beantwoord worden door het college.
    Lada en Senioren zijn voor en na de verkiezingen volop gewaarschuwd voor de Hollands Kroon beerput, maar zijn toch maar in zee gegaan met 2 zeer dubieuze partijen zoals het CDA en de VVD nu eenmaal zijn, dus op maar weer naar de nul zetels.