VEH STOPT MET AANBOD 'STUKJES WINDMOLEN'

• vrijdag 15 augustus 2014
  • 4-8-2014 - Vereniging Eigen Huis stopt met aanbod 'stukjes windmolen '

De Vereniging Eigen Huis (VEH) doet "een stapje terug op de windenergiemarkt" en stopt met het initiatief waarbij 'stukjes windmolen' aangeboden werden. De organisatie voor huiseigenaren richt zich liever op andere manieren van 'zelf energie opwekken'. Woordvoerder Manon van Essen legt uit dat een zonne-energie en energie-opwek direct aan huis de voorkeur heeft.

Van Essen legt uit dat de eerste molen die de VEH verkocht in deeltjes productie een pilot was. Omdat de molen niet bepaald razendsnel uitverkocht was, is het bij de VEH de vraag of er wel grote behoefte bestaat in de achterban aan nieuwe winddelen. "Ook speelt mee dat deelnemers hun leverancier niet kunnen kiezen en gebonden zijn aan Greenchoice", aldus Van Essen. Uit een eerder VEH-onderzoek bleek dat veel geïnteresseerden door dit gebrek aan keuzevrijheid toch niet kiezen voor stukjes windmolen.

De VEH verwijst geïnteresseerden en mensen die nog op de wachtlijst stonden voor een tweede VEH-turbine nu door naar De Windcentrale, het bedrijf dat het aanbieden van de stukjes windmolen al regelde voor de VEH. "Begin september start de Windcentrale met de verkoop van een nieuwe windmolen. De Windcentrale is bij de eerste windmolen (De Witte Juffer) een goede partner gebleken. Daarom hebben wij er alle vertrouwen in dat u er in goede handen bent als u winddelen gaat kopen", aldus de VEH.

Bron: Energeia