'Gegevens ECN-testpark niet bij Hollands Kroon aanwezig'

HOLLANDS KROON -  Wieringermeer -  De gemeente Hollands Kroon zegt geen verdere gegevens te hebben over de windturbines op het ECN-testpark in de Wieringermeer.

Mike Deutekom

Rixt de Boer, omwonende bij het testpark, had de gemeente om die gegevens gevraagd. De Boer woont aan de Oostermiddenmeerweg en heeft veel last van de turbines die daar worden getest. Via een beroep op de wet openbaar- heid van bestuur (WOB) had haar advocaat om de beoordelingsresultaten van beveiligingen, onderhoud en reparaties van de windturbines sinds 2009 gevraagd. Ook wil ze de gegevens van milieuregistraties van de turbines hebben. Hollands Kroon zegt alle gegevens die in haar bezit of in het bezit van de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) zijn, naar De Boer te hebben verzonden. De RUD verzorgt de milieutaken van de gemeente. Maar volgens de advocaat van De Boer is niet alle informatie verstrekt. Er is bezwaar aangetekend bij de gemeente en een verzoek ingediend om voor proceskostenvergoeding in aanmerking te komen. De commissie bezwaarschriften heeft het bezwaarschrift echter ongegrond verklaard, omdat Hollands Kroon niet verplicht kan worden om documenten te leveren die niet in het bezit van de gemeente zijn, zo stelt de commissie.

NHD

Het is voor gemeente en millieudienst geen enkel probleem om negatieve rapporten voor hun plannen zoek te laten raken.
Zo werkt dat dus in HK en de milioeudienst helpt daarbij graag, natuurlijk wel met een positieverbetering in gedachte.

Reageerder no.1: In Nederland worden dat soort zaken allang niet meer als strafbaar gezien. Het is er in de loop der jaren langzamerhand ingeslopen en wordt tegenwoordig als gewoon gezien. Vandaar ook dat we in de wereld bij de minst corrupte landen gezien worden.
Wie na het lezen van de grote hoeveelheid politici op de volgende site http://ejbron.wordpress.com/2014/05/06/nog-maar-eens-een-keer-het-boek-der-foutlinxen/ nog gelooft dat Nederland niet corrupt is, gelooft waarschijnlijk ook nog in Sneeuwitje en de zeven dwergen. We kunnen gevoeglijk aannemen dat veel ambtenaren van het bedrog op de hoogte zijn/waren omdat ze er natuurlijk mee te maken hebben.

Voortaan zorgen de gemeentes er voor geen lastige dossiers meer in hun bezit te hebben of te krijgen, dan kunnen ze, althans volgens de Commissie Bezwaarschriften nooit verantwoordelijk zijn. Dat de gemeentes een zorgplicht hebben is verder niet belangrijk meer en dat gemeentes volgens de wet dienen te handelen is al lang een utopie.
Zo lijkt bestuurlijk Nederland steeds meer op een enge droom.