'Niks op Visser aan te merken'

• dinsdag 4 februari 2014
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Van der Laan (PvdA): Op zijn functioneren valt niks aan te merken.

„Als iedereen die landelijk in opspraak is geweest geen functie meer zou mogen vervullen in het openbaar bestuur, dan zou het land plat liggen." Zo reageert Fijko van der Laan, PvdA-raadslid in Hollands Kroon en tevens lid van de auditcommissie op recente berichtgeving in deze krant over CDA-collega Reginald Visser, voorzitter van die gemeentelijke 'rekenkamer'.

Fijko van der Laan
    .
    Van der Laan wist dat er eind 2004 ophef is geweest rondom Visser, die onlangs opdracht heeft gegeven onderzoek te laten instellen naar de declaraties van burgemeester Jaap Nawijn, vanwege vergoedingen destijds als marinetopman. „Indertijd werkte ik ook bij de marine, dus daarvan was ik ook op de hoogte. Dat was een storm in een glas water. Op zijn functioneren valt niks aan te merken. Dus de oude koeien die uit de sloot worden gehaald, voegen nu niks toe."

NHD

De heer van der Laan wil na de verkiezingen wethouder worden?

Goed voor jezelf zorgen, wie kan daar tegen zijn? Maar dan wel met eigen verdiensten, niet met die van de gemeenschap. Wat declaraties betreft is Visser in ieder geval 'ter zake kundig'. Hij weet hoe en waar Abraham de mosterd moet halen.

Misschien dat de heer van der Laan het onderzoeksrapport over die zaak even openbaar wil maken aan het NHD. Dan kan het NHD een oordeel vormen. Ook wel handig als het NHD dat online zet zodat de inwoners van Hollands Kroon zelf een oordeel kunnen vormen.

„Als iedereen die landelijk in opspraak is geweest geen functie meer zou mogen vervullen in het openbaar bestuur, dan zou het land plat liggen." Zo reageert Fijko van der Laan.

Zoals PvdA-raadslid V.d.Laan het verwoord kan iedereen daar dus uit opmaken dat het dramatisch is gesteld met bestuurlijk Nederland, want volgens v.d.Laan is er bijna geen bestuurder meer te vinden zonder een smet, ze hebben dus volgens v.d.Laan bijna allemaal de boel belazerd(bestolen?).

Er zijn genoeg integere bestuurders te vinden die geen vriendjes in het politieke circuit hebben, alleen vergeet v.d.Laan er bij te vertellen dat die worden geweerd door dubieuze figuren zoals hijzelf en Visser en consorten. De grootste onbenullen krijgen tegenwoordig een dik betaald baantje toegespeeld van hun politieke vriendjes, ook v.d.Laan vertoeft in dat wereldje.

V.d. Laan een bestuurder? Hij heeft als marineman nooit anders gedaan als de bevelen van zijn meerdere uitvoeren, als wethouder van AP heeft hij er een grote rotzooi van gemaakt.
    Alleen al zijn plan om een golfbaan met vakantiewoningen in de Oostpolder te creƫren was het plan van iemand die totaal de weg kwijt is, of diende het plan om de aannemer te plezieren?(en dus zichzelf)

Het is een grote rotzooi in bestuurlijk Nederland, alleen schijnen dergelijke lieden het allemaal normaal te vinden, de burgers moeten niet zo moeilijk doen en accepteren dat politici de boel belazeren.

Een man als v.d.Laan heeft kilo's boter op zijn hoofd en hoort met zijn mentaliteit helemaal niet in een auditcommissie plaats te nemen, maar in Hollands Kroon is er zo langzamerhand geen integere politicus in de coalitie meer te vinden.

Is v.d. Laan nou zo dom dat hij niet begrijpt dat zijn uitspraak tegengesteld is?
    Aan de ene kant zegt hij dat er met Visser niets aan de hand is(behalve dan wat zelfverrijking, maar een kniesoor die daar op let) en aan de andere kant stelt hij dat zo'n beetje iedereen in bestuurlijk Nederland niet brandschoon is, dus Visser dan natuurlijk ook niet.

Het typeert de hedendaagse politicus, arrogant en meestal niet al te intelligent en uit op zelfverrijking over de rug van hardwerkende burgers.
    Als de PvdA geen betere en meer integere bestuurders heeft als v.d. Laan dan is het slecht gesteld met de PvdA in HK, maar dat is een landelijke trend geworden met stelende en falende PvdA politici, dus HK is geen uitzondering.
    Van een partij die Diederik Samson als boegbeeld heeft, een gewezen milieu activist die vele malen in het gevang heeft gezeten, valt weinig te verwachten en gezien de afgelopen periode in Anna Paulowna met v.d Laan als wethouder is het te hopen dat de PvdA in HK zo verstandig is om de inwoners te behoeden voor nog een periode wethouderschap van deze arrogante regent die helemaal niets heeft gepresteerd.

Voormalig raadslid van de PvdA in Anna Paulowna Jurry Span moet er ook zo over gedacht hebben toen hij kort geleden de PvdA verruilde voor de VVD. Of hij daar verstandig aan heeft gedaan valt te betwijfelen gezien alle misstanden binnen de VVD.

Is dit een foto uit het programma Opsporing Verzocht?