Dubbele doorstart na bankroet Breezands mechanisatiebedrijf

• zaterdag 9 november 2013
  • 9 november 2013  BREEZAND - Twee groepen ex-personeelsleden van het failliete mechanisatiebedrijf Antha van Hienen uit Breezand zijn los van elkaar bezig met een doorstart.
    De oud-medewerkers willen activiteiten die de opgedoekte onderneming ontplooide gesplitst voortzetten. Het gaat om onder meer constructie van installaties en machines voor de agrarische, industriƫle en offshore sector, onderhoud en (storing)service.

Ingenieursbureau Gensos BV, ontwikkelaar van biogasinstallaties, neemt vier Ć” zes oud-medewerkers over. Onder de naam AvH Breezand start het bureau samen met hen een zusteronderneming.

Achter de schermen zijn vier andere oud-personeelsleden van Antha van Hienen eveneens bezig een eigen bedrijf op te richten. wil zich bezig houden met het ontwikkelen van besturingssoftware, speciaalbouw van machines en storingsdiensten. Het kwartet neemt nog vier ex-medewerkers in dienst.

Curator mr. Arthur Sweens heeft de twintig oud-personeelsleden een ontslagbrief gestuurd. Antha van Hienen heeft een voorlopige schuldenlast van 1,1 miljoen euro.

NHD