Medemblik wil uit HVC stappen

• donderdag 30 mei 2013
  • Categorie:
  • MEDEMBLIK - Een overgrote meerderheid van de raad Medemblik wil met ingang van 2018 uit de Huisvuil Centrale (HVC) stappen.
    Dat bleek gisteravond tijdens de raadsvergadering waarin, in het kader van de Kerntakendiscussie, met behulp van stemkastjes om advies werd gevraagd. Minstens veertien raadsleden willen beslist breken met de HVC, vijf zijn er nog niet uit en een drietal is tegen dat voornemen.

Beƫindiging van het contract met HVC levert een besparing op van 250.000 euro.

De raad Medemblik maakte gisteravond voor het eerst gebruik van stemkastjes. Raadsleden konden kiezen uit drie knopjes: rood, groen en oranje. Dat leverde direct duidelijke grafieken op en het gaf ook meteen de getalsmatige verhoudingen weer. Prioriteiten werden meteen duidelijk.

Zo werd ook de vraag voorgelegd of er een systeem van betaald parkeren moest worden ingevoerd in de stad Medemblik. Die maatregel zou op termijn vijftig mille opleveren. De stemming liet er geen twijfel over bestaan. Zestien rood, nul oranje en zes groen. Conclusie: niet aan beginnen.

NHD

Hoogmoed komt voor de val,met geld van de belastingbetaler grote projecten aangaan om zo in onoverkomelijke schulden te geraken.Enorm veel geld steken in de alleen maar kostende onrendabele windmolens hoe kan dat toch allemaal gebeuren en ook nog de burgers opzadelen met alsmaar aanhoudende ziekmakende overlast.
    En aandeelhoudende gemeenten lieten deze dik betaalde figuren rustig hun gang maar gaan .
    Nu het kalf verzopen is worden ze wakker.
    En wie zal dat weer betalen? juist exact de zelfde burgers die ook voor al die andere blunders op moeten draaien.Zij worden en raken zelfs 'financieel bewusteloos' door zulke hiervoor verantwoordelijke doemdenkers.