’Coupure Den Oever zit hier goed’

• donderdag 14 maart 2013
  • Categorie:
  • DEN OEVER - Jacques de Waal uit Den Oever overweegt een burgerinitiatief te starten om de coupure – de afsluitbare opening in de waterkering – op de huidige plek te houden.
    Voor hij daadwerkelijk tot stappen overgaat, wil hij eerst de bijeenkomst over Waddenpoort Den Oever op woensdag 27 maart afwachten.

In het plan Waddenpoort staan 37 deelprojecten genoemd die allemaal tot doel hebben om Den Oever te ontwikkelen.

De Waal, voormalig wethouder en loco-burgemeester van de toenmalige gemeente Wieringen, vindt dat hij als burger niet is gehoord in het hele verhaal. Hij hoopt dan ook dat de bevolking op 27 maart daartoe de kans krijgt. ,,Dan kunnen we zien wat er leeft in de hoofden’’, meent De Waal. ,,Of er draagvlak is voor het sluiten van de coupure. Ik besef dat ik niet namens iedereen spreek, maar ik vind dat de coupure goed zit op de huidige locatie.''

NHD

Den Oever is altijd een (vissers)dorp geweest waar zich weinig of geen problemen voordeden.
    Het dorp behoort sinds kort tot de gemeente Hollands Kroon en nu al wordt duidelijk dat die boeren(het college) uit Hollands Kroon (Anna Paulowna) wel eens even gaan vertellen wat goed is voor de bewoners van Den Oever, met als gevolg dat ze er daar ook een puinzooi van maken.

Sam Kooy zei

Nee beste Anoniem, die wethouder heeft zich nog nooit ingeleefd in het wel en wee van de Wieringers. Weet nauweljks wat een vissershaven feitelijk inhoudt. Weet niet wat er leeft. Kán hij vanuit het boerenland ook niet weten. Het lijkt me beter dat hij zich met zaken bemoeit waar hij wél kijk op en verstand van heeft ! Wieringers, hou je taai en laat je niet meeslepen in mooie praatjes van die kant.

Dekker zei

De wethouder weet niet wat er speelt in Den Oever aldus Sam Kooy en daar heeft hij volkomen gelijk in, echter zeer betwijfeld mag worden of deze wethouder zich ooit heeft ingeleefd in het wel en wee van de overige inwoners van H K.

Hollands Kroon met z'n ruim 40.000 inwoners zit opgescheept met een burgemeester die elders niet meer welkom was en een paar wethouders waarvan Lia Franken in de loop der jaren heeft aangetoond alleen maar voor zichzelf en haar relaties te zorgen en wethouder Meskers geeft evenals zijn collega's alleen maar geld uit aan schimmige projectjes zoals een promotiefilmpje van H K.(hoeveel heeft dat gekost beste raadsleden?). Verder wordt er veel geld verspild aan vriendjes die moeten bemiddelen(trafo 't Veld) en schimmige sollicitatieprocedures en ga zo maar door. Een college waarvan geen der bestuurders ooit heeft aangetoond over de juiste capaciteiten te beschikken om een gemeente met ruim 40.000 inwoners te besturen. Meskers kon zijn eenmansbedrijfje amper op de rails houden om over Franken en de rest verder maar te zwijgen.