Wieringen wacht op huurders

• maandag 11 februari 2013
  • Categorie: , ,
  • HIPPOLYTUSHOEF - Huurwoningen op Wieringen blijken steeds langer leeg te staan.
    En wachten soms meer dan een half jaar op nieuwe bewoners. Stelt voorzitter Rob Peeters van Woningbouwvereniging Beter Wonen. Dat is een trendbreuk in de gemeenten Hollands Kroon en Schagen, waar naast de corporatie uit Hippolytushoef (bijna 1100 huizen), Wooncompagnie (ruim 5600 woningen) en Woningbouwvereniging Anna Paulowna (zo’n 1400 huizen) actief zijn.

,,Het is gissen naar het waarom. Onze collega’s hebben er geen last van. Sterker, een paar kilometer verderop hebben ze wachtlijsten’’, weet Peeters.

Voorzieningen

,,Misschien heeft het met ligging te maken. Dat er hier minder werk is. Of met faciliteiten: op Wieringen zijn nu eenmaal minder voorzieningen dan in Wieringerwerf of Anna Paulowna. Zoals scholen, winkels en openbaar vervoer.’’ Ook de vergrijzing en het gebrek aan doorstroming, omdat de woningmarkt op slot zit en ouderen door de crisis noodgedwongen in hun eigen huis blijven wonen, kan volgens hem een rol spelen.

NHD