Coronacijfers in de Noordkop blijven stabiel: afgelopen etmaal één nieuwe melding

• woensdag 6 mei 2020
  • De coronacijfers in de Kop van Noord-Holland blijven stabiel. Het afgelopen etmaal is er slechts één nieuwe melding bijgekomen, daarvoor werden er twee dagen geen nieuwe coronagevallen of ziekenhuisopnames gemeld door het Rijksinstituut van Volksgezondheid en Milieu. Het aantal overledenen blijft in de Noordkop op vijftien staan.

De melding die er afgelopen etmaal bij is gekomen, is een besmetting in de gemeente Hollands Kroon. Daar zijn nu in totaal zestig inwoners besmet geraakt met het virus. Er zijn 26 inwoners in het ziekenhuis beland en zes personen zijn overleden.
    In de andere Noordkop-gemeenten zijn er dus geen nieuwe patiënten bijgekomen. Schagen telt 72 besmettingen, negentien ziekenhuisopnames en zeven overledenen.
    In Den Helder en Texel heeft het virus in beide gemeenten één leven geëist. In Den Helder zijn er 37 personen besmet met het virus en twaalf inwoners hebben in het ziekenhuis gelegen of liggen er nog. Op Texel zijn er tien besmettingen gemeld. Vier eilandbewoners zijn in het ziekenhuis geraakt.

Hoger

In werkelijkheid zijn er meer inwoners besmet dan wordt gemeld. De cijfers die het RIVM elke dag bekend maakt, gaan alleen over het aantal positieve testen. Lang niet iedereen wordt getest, alleen zeventigplussers en mensen met aandoeningen of ernstige coronaklachten.
    De in- en uitstroom van ziekenhuispatiënten is niet bekend.
    Noordhollands Dagblad