Corona eist nog een leven in de Kop van Noord-Holland, in totaal nu tien inwoners overleden

• woensdag 22 april 2020
  • Categorie: , ,
  • Corona heeft nog een leven geëist in de Kop van Noord-Holland. Een inwoner van Hollands Kroon is overleden aan het virus, wat het totaal in de gemeente op zes doden brengt.

In totaal zijn er nu tien inwoners van de Noordkop overleden: naast de overledenen in Hollands Kroon zijn er ook drie inwoners van de gemeente Schagen en één Texelaar overleden.
    Het aantal ziekenhuisopnames en aantal positief geteste inwoners blijft stabiel.
    Er zijn in totaal 57 personen opgenomen of opgenomen geweest in het ziekenhuis, daar zijn het afgelopen etmaal wederom geen nieuwe gevallen bijgekomen.
    Wel zijn er twee nieuwe inwoners positief getest. De gemeenten Schagen en Den Helder hebben er allebei één officiële coronamelding bij. Dat brengt het totaal in de regio op 164 patiënten.
    In werkelijkheid zijn er meer inwoners besmet. De cijfers die het RIVM meldt, gaan alleen over het aantal positieve testen. Lang niet iedereen wordt getest, alleen zeventigplussers en mensen met aandoeningen of ernstige coronaklachten.
    De in- en uitstroom van ziekenhuispatiënten is niet bekend.

Noordhollands Dagblad