LTO: geen draagvlak voor gebiedsplan

• maandag 16 maart 2020
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - De gemeente Hollands Kroon is er niet in geslaagd om meer draagvlak en begrip voor het gebiedsplan Wieringermeer te creëren.

16-3-2020

Dat zegt LTO Noord afdeling Hollands Kroon naar aanleiding van een enquête onder 450 inwoners.

Bijna 95% van de deelnemers geeft dit aan. Bovendien zegt een grote meerderheid zich niet te herkennen in het advies dat over het gebiedsplan is opgesteld door adviesbureau BVR. Wat LTO betreft kan dit advies daarom nauwelijks dienen als basis voor aanpassingen in het concept gebiedsplan. Datacenters LTO Noord volgt de ontwikkelingen rond gebiedsplan Wieringermeer, een structuurvisie die door provincie Noord-Holland, HHNK en gemeente Hollands Kroon ontwikkeld wordt, op de voet. Het doel van gebiedsplan Wieringermeer is voornamelijk ruimte te creëren voor ontwikkeling van grootschalige initiatieven, met nadruk op datacenters en glastuinbouw. ,,LTO Noord is voor ontwikkeling van economische activiteiten, zolang inwoners betrokken worden bij de totstandkoming van plannen, deze gefundeerd is door gedegen onderzoek en de kracht van het gebied benut’’, aldus de belangenvereniging voor land- en tuinbouwers.

Noordhollands Dagblad