Een dorpscentrum van vier miljoen euro gemeenschapsgeld heeft twaalf jaar later nog geen kwast verf gezien.

• dinsdag 28 januari 2020
  • Categorie: , ,
  • HOLLANDS KROON - KREILEROORD -De gebruikers klagen over het onderhoud door de gemeente Hollands Kroon.

Mike Deutekom 28-1-2010

Het multifunctioneel centrum De Doorbraak in Kreileroord is inmiddels bijna twaalf jaar oud, kostte destijds circa vier miljoen euro en het heeft sinds de oplevering geen verfkwast gezien.
    ,,Er is zeker voor twee ton aan achterstallig onderhoud.’’ Dat zegt Henk van Bodegom, voorzitter van de voetbalvereniging, een van de gebruikers van het pand. ,,Het dak lekt op sommige plaatsen en de verf bladdert van de kozijnen.’’
    In juni 2018 werd het uitblijven van een schilderbeurt nog aangekaart door Lada in de gemeenteraad en beloofde wethouder Theo Groot dat er ’afhankelijk van de planning van de aannemers’ verwacht mocht worden dat de werkzaamheden in de maanden daarna zouden worden uitgevoerd. De gemeente is eigenaar van De Doorbraak.
    ,,Er is nog niets gebeurd’’, aldus Van Bodegom. De voetbalpreses en andere gebruikers van het dorpscentrum, zoals de seniorenvereniging, dorpsraad, biljartclub en gymnastiekvereniging hebben wel overleg gehad met de gemeente maar tot actie heeft dat niet geleid.

Kwast

,,Vorig jaar oktober hebben we een gesprek gehad met wethouder Mary van Gent en in november nog een bijeenkomst naar aanleiding van de komst van de KPN-steunzender op ons terrein, maar bij die gesprekken bleef het. Er is nog steeds geen kwast op het kozijn gezet.’’
    Donderdag hebben de gebruikers van het dorpscentrum opnieuw een gesprek met de gemeente. ,,Het heeft inderdaad wel erg lang stil gelegen. Te lang, dat erkennen we’’, zegt gemeentewoordvoerder Ben Bruin. ,,Inmiddels wordt er vaart gemaakt. De eerste acties zijn uitgevoerd (zoals dakreparaties) en er is donderdag overleg over de overige uit te voeren werkzaamheden. Er worden al offertes opgevraagd.’’
    Noordhollands Dagblad