Langer onzekerheid voor familie Imming

• dinsdag 23 april 2019
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Komt er groen licht voor de familie Imming om te blijven wonen in het appartement boven hun bedrijf aan de Schelphorst 58 in Wieringerwerf?

Mike Deutekom 23-4-2019

De meerderheid van de gemeenteraad van Hollands Kroon lijkt daar vooralsnog niet aan mee te willen werken.
    Op de agenda van de gemeenteraad staat donderdag het ’verzoek tot herziening bestemmingsplan Schelphorst 58 in Wieringerwerf’. Daarmee zou het huis van de familie Imming moeten worden gelegaliseerd. Het college van burgemeester en wethouders is daar niet voor en - zoals het er nu naar uitziet - krijgen ze daarin steun van de coalitiepartijen.

Uitstel

CDA-fractievoorzitter Sjaak Vriend is het meest uitgesproken. ,,Wij volgen in principe de lijn van het college van B en W. Tenzij er argumenten komen van de advocaat van de familie die nog een ander licht schijnen op de zaak. Ik heb daar een mail van gehad maar nog niet de tijd gehad om dat te lezen. Als je kijkt naar de menselijke maat is het vreselijk voor dat gezin. Maar je kunt niet iedere illegale situatie legaliseren. Dan is het eind zoek. Mogelijk kunnen we praten over een langer uitstel, zodat ze tijd hebben om wat anders te zoeken.’’
    Zijn collega-fractievoorzitter Jip Pankras van Senioren Hollands Kroon zit min of meer op hetzelfde spoor. ,,De familie Imming is naar de rechter gestapt. Heel logisch. Misschien moet je de rechter ook maar laten oordelen in deze zaak. Wij hebben het college nog wel technische vragen gesteld. En vinden dat de dwangsom die moet leiden tot de uitzetting eraf moet. In elk geval tot het oordeel van de rechter er ligt.’’
    De laatste coalitiepartij, de VVD, heeft nog geen definitief standpunt ingenomen, laat fractievoorzitter Erik Annaert weten. ,,Ook wij moeten de informatie van de advocaat nog bestuderen. Maar vooralsnog heb ik geen reden om af te wijken van het standpunt van het college.’’
    Als de coalitie B en W steunt rest er alleen nog een vervolg bij de rechter, laat Paul Imming weten. Hij blijft hoopvol dat hij de uitzetting van zijn gezin kan voorkomen maar de onzekerheid houdt voorlopig aan.
    Noordhollands Dagblad

Mijnheer vriend, u bent er niet voor het bestemmingsplan aan te passen, maar als het uw partij zo uitkomt verandert uw partij ieder bestemmingsplan zolang het u en uw vrienden goed uitkomt. U bent een hypocriet van het zuiverste water. Waarom een VVD'er wel bevoordelen door het bestemmingsplan van een kantoor in woning aan te passen en een jong gezin niet?
    U en uw collega's zijn om van te kotsen.

Geezer zei

Ook niet geïnformeerd Anoniem? Als u illegaal bouwt heeft u ook een probleem met de gemeente. Verandering van bestemmingsplan daar halveert de waarde van de panden daar en zet je het mes in het vermogen van de lokale ondernemers.

Geezer, dat u het opneemt voor de gemeente zal wel voort komen uit een goede relatie met de gemeente(politiek). Er zijn minimaal 2 bedrijven die jarenlang met toestemming van de diverse Colleges in strijd met het vigerende bestemmingsplan hebben kunnen werken. Na herziening van het bestemmingsplan werd ten onrechte simpelweg de categorie in het bestemmingsplan verlaagd bij een bedrijf en bij een ander bedrijf werd de bestemming veranderd. Welke bedrijven dat zijn kunt u eenvoudig terugvinden in de (kranten)artikelen bij de Stichting Jas.
    Als u die kennis niet heeft ga dan eerst eens een beetje kennis op doen over de gemeentelijke politiek en de gang van zaken daarin en schrijf dan nog eens een commentaartje.

Geezer zei

Illegaal bouwen is illegaal, daar doet uw cynisme niets aan af.