Gemeente Bergen vergeet postbus anderhalf jaar lang te legen

• zaterdag 24 november 2018
  • Categorie:
  • Bergen - ,,Ook gaan we na of hier sprake is van enige verwijtbaarheid.’’
    23-11-2018  Matthie Bergman

De gemeente Bergen heeft de eigen postbus bij supermarkt Deen in het centrum van Bergen anderhalf jaar niet geleegd. De gemeente werd hier donderdag op geattendeerd en toen men de brievenbus opende, bleek er een ’gigantische hoeveelheid’ post in te zitten, aldus wethouder Yolan Koster die dit bekendmaakt.
    De gemeente heeft bij de supermarkt een brievenbus voor post voor de gemeente, zodat de inwoners niet helemaal naar het gemeentehuis in Alkmaar hoeven.

’Vervelende aard’

Koster deed donderdagavond tijdens een vergadering van een raadscommissie echter een mededeling van ’vervelende aard’. ,,Ik kreeg op weg hierheen een mailtje van de afdeling informatieverwerking. Deen had donderdagmorgen gebeld en gevraagd waarom die postbus niet werd geleegd. Er is toen direct iemand heengegaan en die ontdekte dat in de postbus een gigantische hoeveelheid post zat’’, aldus Koster.
    De postbus werd tot anderhalf jaar terug geleegd door het WNK. Aan die regeling kwam echter een einde. Er werd toen een overeenkomst met Post NL gesloten en die bracht dagelijks de post naar het gemeentehuis. ,,Bij De BUCH dacht men daarom dat ook de postbus bij de Deen dagelijks werd geleegd. Dat was echter niet zo, waardoor die brievenbus dus vol bleef lopen’’, aldus Koster.
    De wethouder wist donderdag nog niet meer details, maar vond wel dat de raadsleden hiervan zo snel mogelijk op de hoogte moesten worden gesteld.

Onderzoek

De gemeente gaat nu onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst te voorkomen is.
    Bovendien wordt de ’vergeten’ post vanaf vandaag bekeken op de inhoud.
    ,,Daar hebben we wat tijd voor nodig, want het is een flinke stapel’’, aldus Koster.
    Het was de wethouder niet duidelijk of er consequenties vastzitten aan het feit dat die post zo lang in de postbus heeft gezeten en dus nooit de gemeente heeft bereikt.
    ,,Ook gaan we na of hier sprake is van enige verwijtbaarheid.’’
    Koster zegde de raadscommissie toe dat, zodra er meer informatie is, die met de leden van de gemeenteraad zal worden gedeeld.
    Noordhollands Dagblad

Het is eigenlijk net zo vreemd dat het gemeentehuis van Bergen in Alkmaar staat.

Als overheden in gebreke zijn gebleven volgt er een "onderzoek". Die onderzoeken zijn bedoeld om tijd te rekken zodat het eigen falen min of meer vergeten wordt. Een onderzoek is alleen zinvol als het snel gebeurt en zeker niet onbelangrijk, als de verantwoordelijken voor het falen gestraft worden, maar dat straffen bij gemeenteambtenaren is altijd een wassen neus geweest.

Ook gaan we na of hier sprake is van enige verwijtbaarheid...............................................................................................................................
    De (r)overheid op zijn smalst. Fuck de burgers. Fuck de burgers. Fuck de burgers.

Zouden de ambtenaren, politici het ook vergeten als er anderhalf jaar geen loon en onkostenvergoeding wordt overgemaakt?

tijd voor opstand