Keek op de Week (7) met verkiezingen, illegale huisvesting en........

• maandag 19 februari 2018
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Dieptepunten in Hollands Kroon in week 7 van 2018 ( 11 febr. tot 18 febr.).

1. Polen en accommodatie.

Plotseling is er een Polenprobleem. Er schijnen van dit volk 3100 man niet in legale huisvesting voor arbeidsmigranten te wonen in deze regio. In ieder geval, er  zijn 3100 logiesplaatsen die niet bij de gemeenten in beeld zijn.

Best een snelle conclusie om er na ruim 20 jaar achter te komen dat, en ook nog na recent onderzoek, het er 3100 zijn. Het lijkt er dus sterk op dat men lekker een ‘probleem’ heeft laten groeien en dat daaraan nu dringend iets gedaan moet worden.

Is dit een gevolg van die zelfsturende ambtenarenteams of hebben hier veeleer de verantwoordelijke opvolgende wethouders dit probleem lekker laten scheefgroeien en dan wel in overleg met wie? Met de boeren soms? Maar die mochten toch wooncontainers op hun erf zetten en daarin deze werklieden huisvesten? En veroorzaken die Polen echt wel overlast of is dit slechts een gering percentage?

En wat betekent dat ‘illegaal’? Die mensen worden hier naartoe gehaald om werk te doen, ze komen dan hier om vervolgens illegaal te moeten werken en wonen, omdat ze kennelijk niet ingeschreven staan of op niet toegestane locaties verblijven?

Wat zijn dat voor kromme en achterbakse redeneringen? Ze zijn dus op een of ander juridische wijze strafbaar (illegaal wonen) en dat dank zij die werkgever/uitzendbureau die ze hier naar toe haalt? Wie is hier nu de echte schurk? Het is toch te idioot voor woorden dat vluchtelingen in gewone woonhuizen gehuisvest worden en dat o.a. de huur etc. door de Staat betaald wordt en dat hier naartoe gehaalde werkers ’illegaal‘ gehuisvest worden?

Of steekt er soms een geheel andere adder onder het gras? Wil men soms opeens geld met die legale huisvesting van de Polen verdienen? Moeten ze dus allemaal Polenhotels ingedreven worden en tegen welke tarieven? De meesten werken op uurbasis en als er op een dag geen werk is hoeven ze niet te komen en verdienen die dag niks.

Heeft men de Polen wel iets gevraagd over hun huisvesting of betalen ze het liefst zo weinig mogelijk om straks zoveel mogelijk mee naar huis te kunnen nemen? En willen de grijpgrage hollandertjes van dat zuurverdiende geld, waar geen inwoner van dit schijnheilige land zijn handen voor vuil wil maken, een fiks deel afpakken zodat wij straks in de situatie belanden dat de Polen (+ Roemenen, Moldaviërs etc.) slechts werk kunnen krijgen als zij akkoord gaan met de hen opgelegde huurtarieven?

Gaan deze mensen straks wonen en werken onder omstandigheden die kenmerkend waren voor de periode rond 1900 toen men het systeem van verplichte nering, zoals het gedwongen kopen van zaken als huisvesting en voedsel bij de werkgever, kende? Daar hebben o.a. de roden hun opkomst aan te danken gehad maar ook zij zijn in verval geraakt en hebben het, net als hun liberale vrinden, te druk met nietszeggende dik betaalde baantjes voor henzelf te verzekeren.

Nu pas gaat volgens Noortje Slot gemeente Hollands Kroon een inschrijvingssysteem  invoeren....
    En dan is handhaven weer in beeld. Handhaven en Hollands Kroon; vergeet het maar!

2. Aanbiedingen van de politieke partijen.

Het is weer verkiezingstijd; de politiek schrikt wakker want het stemvolk gaat naar de markt en loopt de aanbiedingen af. De politieke grootgrutters hangen wat reclameborden langs de weg om hun koopjes den volke kenbaar te maken zodat dezen, eenmaal op de kiesmarkt aangekomen bij de juiste winkelier annex grootgrutter hun inkopen doen: Stichting JAS koos voor U de volgende winkelier/partijen:

2.1. Aanbiedingen LADA:

Stem lokaal – dan weet U wat voor vlees U in de kuip heeft.

JAS: Dat hebben wij geweten de afgelopen 4 jaar, ze wisten niet hoe snel zij zich aan de markt (bestuurscultuur Anna Paulowna /Hollands Kroon ) moesten aanpassen en zijn dus geen politieke cent goedkoper gebleken. Zij presteerden het zelfs, naar oud regentesk gebruik hun wethouder voortijdig het hazenpad te laten kiezen zonder dat deze verantwoording aflegde.

2.2. Aanbieding SHK:

Het discriminatie element is verdwenen bij deze supermarkt: Toegang tot de winkel tegenwoordig niet uitsluitend voor oud maar, een echt nieuwtje, nu ook voor jong.

JAS: Zij zien de bui hangen maar voorlopig hoeven zij zich geen zorgen te maken. Zolang de heer Jan Muntjewerf persoonlijk in de bejaardenhuizen reclame maakt voor de Senioren en daarbij geruststellende praatjes houdt, hoeven zij zich niet druk te maken om een gebrek aan klantjes.

2.3. Aanbiedingen VVD:

De VVD had meerdere aanbiedingen/strijdkreten zoals: Aanpakken en oplossen; niet te verwarren met inpikken en afrossen. Ruimte voor ondernemers; een heel sleetse aanbieding – in gebruik sinds 1948.

2.4. SUPERAANBIEDING VVD;

Op de Slikkerdijk is op 17/2/2018 ten 13.00 hr. de volgende aanbieding van kracht: VVD – minder onkruid.

JAS: Wij begrijpen deze aanbieding niet helemaal. Het betreft verkiezingsbord bij een agrarische onderneming. Dat agrariërs een hekel hebben aan onkruid is bekend – daartoe hebben zij chemische middelen die in gebruik geraakt zijn toen het handmatig wieden/schoffelen te duur werd. Zou de man bedoelen dat middels politieke besluitvorming via de VVD de onkruidgroei teruggedrongen kan worden of steekt hij de hand in eigen boezem? En betekent het dat in de VVD zelf minder onkruid moet groeien?
    In deze zal stichting JAS hem teleurstellen; nu een paar dagen geleden Zijlstra de truc van Meskers overnam door hem voortijdig te smeren is de kans op zelfreiniging van de VVD echt verkeken – het loof mag dan wel weg zijn maar de wortels zitten er nog. Alleen een keer diepploegen, alle steen – en schelpresten opruimen en minimaal een jaar of 5 braak en met graszaad inzaaien kan het VVD akkertje nog redden zodat daarna opnieuw geprobeerd kan worden.

Redactie JAS

__________________________________________

Lees ook: Polenhotels hard nodig

Geen illegale bewoners bij controle in Schagen

Coalitie in Hollands Kroon doen gewoon weer handje klap????
    Aan de hand van een voorgelogen verkiezingsprogramma en hun bewezen praktijk uitvoeringen de laatste 4 jaar stemt men op een partij??
    Door een naar mijn mening veel te lage kiesdrempel volgt er altijd een handjeklap bij het vormen van een coalitie, waardoor verkiezingsprogramma direct overboord worden gekieperd en helemaal in Hollands Kroon. Dat is al gebleken bij LADA,SHK,PvdA, CDA en helemaal met de VVD club van Burgemeester Nawijn.
    Nu pakken ze het referendum ook nog af van de inwoners!
    Nota bene het laatste middel voor de inwoners om bij belangrijke zaken een stem te laten horen.
    Zoals bij Hollands Kroon nu wel heel duidelijk is bewezen de laatste jaren “Horen, Zien en helemaal Zwijgen bij Hollands Kroon”.
    Het duidelijkste voorbeeld is nog recent toen de fam. Lombaard het door de CDA verboden was een spreekbeurt te houden tijdens de gemeenteraadsvergadering te houden over de noodzakelijke integriteit en screenen voorstel toe te passen in Hollands Kroon. (zie archief: Dieptepunten in Hollands Kroon van week 52 van 2017 (24-31 dec.)!
    De omstreden VVD burgemeester J. Nawijn vond dit na 4 jaar nog niet nodig, maar als de provincie en tweede kamer dit toch gingen opleggen, moest Nawijn en zijn volgelingen hiermee wel gehoor aan geven en hield zoals Burgemeester Nawijn verwoorde er een leuk en gezellig kerst avondje aan over.
    Dit waren/zijn onze besturende “Dictators” TOT 21 Maart 2018 !!!
    Wat verwacht u NA 21 Maart 2018 ???
    Pas op uw tellen en laat u horen, want het gaat zo weer 4 jaar door met deze slechte ontwikkeling in Hollands Kroon !!!

Hollands Kroon handelt als een regent, miskent de inwoners/kiezer en vergroot zo de kloof. Maar willen net anders doen voorkomen bij de inwoners!
    Het nieuwe Kabinet wil het raadplegend referendum afschaffen.
    De boodschap die daaruit spreekt: Het is niet de bedoeling dat de inwoners/kiezers zich bemoeien met sociaal en/ of economisch beleid.
    Dat de inwoners/kiezers van Hollands Kroon zich een maal per 4 jaar uitspreken, vinden de regeringspartijen meer als genoeg.
    Maar men vergist zich. over het afschaffen van de dividendbelasting heeft de inwoner/kiezer zich helemaal niet over kunnen uitspreken.
    Kortom men handelt als een regent, miskent de kiezer en vergroot op deze manier de kloof tussen Hollands Kroon en de inwoners/kiezers.

Even een kommentaartje uit de Post on Line:

Dick Grijpink · Universiteit van Amsterdam / Oudemanhuispoort

Hallo Willem-Alexander, ik ben blij dat ik je nog even te pakken krijg, want dat corrupte stel in het kabinet maakt er nu toch echt een potje van.
    Ze zijn nu bezig om de intrekking van het raadgevend referendum zo te formuleren, dat over dat besluit geen referendum kan worden gehouden.
    Dit stinkt Willem.....dat stinkt nog erger dan het genderneutrale schijthuis op het Amsterdamse stadhuis waar de afdeling De-Radicalisering is gevestigd.
    Maar ja, we zijn ondertussen wel wat gewend van de penthuispooier en de rest van het kabinet.
    Liegen, liegen, bedriegen, minachten van het kiezersvolk en het volledig ontbreken van empathisch vermogen zijn kenmerkend voor het functioneren van het partijkartel.
    Dan denk je als weldenkende, plichtsgetrouwe Nederlander.....gelukkig hebben we de onafhankelijke rechter nog.......en dat is nogal naief.......want als het over ambtelijke en/of regeringsbesluiten gaat, dan is de Raad van state bevoegd..........en de Raad van State is helemaal niet onafhankelijk.......de Raad van State is een politiek, verziekt, wormvormig aanhangsel van het kabinet met Piet Hein Donner als vieze-president.......en Piet Hein Donner staat voornamelijk bekend vanwege zijn wanprestaties als minister en zijn onderdanigheid richting islam.......kortom Piet Hein doet wat het partijkartel voorschrijft.
    Daarom heeft de Raad van State in haar ongekende onkundigheid beslist, dat de afschaffing van het referendum niet referendabel is........en dat is dus een ongekende luizenstreek....en de doodsteek voor het kiezersvertrouwen in de democratie.
    Dus kom ik bij jou, Willem, want jij bent voorzitter van de Raad van State. Nu is de tijd gekomen om Piet Hein een ongelooflijke trap onder zijn doorgezakte reet te geven en het hele zooitje naar huis te sturen en te vervangen door vakbekwame, onafhankelijke rechters.......al moet je ze uit het buitenland halen.
    Ik zie het vanavond wel in het NOS Propaganda Journaal.......Ik verblijf met de meeste hoogachting.....

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 · 18 minuten

Sinds wanneer werkt Dick Grijpink bij de UvA? Hij is toch van de taxicentrale Amsterdam en als zodanig bepaald geen onbeschreven blad?

Bakker zei

Laatste anoniem,
    Dick Grijping is een burger zoals u en ik die af een toe een commentaar schrijft bij TPO. Misschien eens wat meer informatie opdoen voor u met een dergelijk onnozel commentaar komt?

Er staat UvA bij zijn naam. Dat lijkt mij geheel ten onrechte.