Provincie krijgt 1489 handtekeningen over stank stortplaats Middenmeer

• dinsdag 30 januari 2018
  • Categorie: , , ,
  • Actiecomité ’Weg met de stank’ heeft maandag in Haarlem milieugedeputeerde Adnan Tekin (PvdA) 1489 handtekeningen overhandigd.
    Ed Dekker 29-1-2018
    Tekin beloofde om tafel te gaan met afvalverwerkingsbedrijf HVC over stankoverlast vanaf de vuilstortplaats in de Wieringermeer.
    Met de actie benadrukten comitéleden Margreet Schermer en Siem Zeilemaker uit Medemblik dat de provincie ’klachten van omwonenden serieus moet nemen’.

Klachtenprocedure

Ook klaagden zij in het Provinciehuis bij de statencommissie milieu over de ’onduidelijke klachtenprocedure’. Na opmerkingen van diverse statenleden beloofde Tekin de procedure te verbeteren.
    HVC laat een bureau onderzoek doen naar de stank. HVC-manager Niels ter Hofstede verwacht in maart de resultaten. Tekin gaat dan praten met HVC. Ter Hofstede vermoedt dat het bedrijf een ’gaswasser’ plaatst om stank aan te pakken.

Vragen raadslid

Als raadslid stelt Zeilemaker deze week vragen aan het college van Medemblik over de HVC. ,,Voor de stortplaats is nooit onderzoek naar de effecten op het milieu gedaan. Raar.”

Noordhollands Dagblad