Advies van 'Noordkopraad' overgenomen

• zaterdag 18 juni 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon -  Anna Paulowna - De gemeenteraad van Hollands Kroon heeft een amendement van de Regionale Raadsadviescommissie Noordkop (RRN) om geld beschikbaar te stellen voor de GGD met een meerderheid overgenomen.
    Mike Deutekom

„Als we dit advies niet overnemen, dan kunnen we beter stoppen met de raadsadviescommissie", liet PvdA-fractievoorzitter Fijko van der Laan weten.

De PvdA diende met D66, Groen-Links en ChristenUnie hetzelfde amendement in dat bij de RRN met een ruime meerderheid werd aangenomen.

In het voorstel krijgt de regionale gezondheidsdienst (GGD) anderhalve ton extra om ontslagen personeel te begeleiden naar ander werk. Dat was tegen de bezuinigingsafspraken in die met de GGD zijn gemaakt, maar de raadsvertegenwoordiging van Hollands Kroon, Schagen, Den Helder stemde er in de regionale raadsadviescommissie wel mee in. De raad van Hollands Kroon nam dat over; CDA, Lada en fractie Wittink waren tegen.

NHD

Een zinloze exercitie van zinloze partijen als bovengenoemd. Immers al lang is bekend dat begeleiden naar ander werk zinloos is als er geen ander werk is. Het is alleen zinvol voor de zogenaamde begeleiders die er weer geld aan kunnen verdienen, niet voor de ontslagen mensen, die schieten er helemaal niets mee op.